Gå til innhold

18 år og superfototalent!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå så jeg hvor mye og hvor viktig lyssettingen spiller inn i bilder.

De og etterbehandling har veldig mye å si for hvilken stemning bildet har, som en understrekning på motivet. De essensielle for konsistent gode resultater er nok å ha en visjon om hva man er på jakt etter, heller enn å dra i spakene i etterkant for å se om man finner noe man liker / som passer.

Dette blir litt i motsetning til hvordan det for tiden fremstilles på TV når småjenter skal bli toppmodeller. Da er det tilsynelatende kun modellen/motivet som bidrar til om bildet blir godt eller dårlig - over hodet ikke hva fotografen presterer med lyssetting og kamerabruk.

Ellers vil jeg påpek at det Joey tilsynelatende mestrer, ut over en mulig naturlig forståelse for komposisjon, er reflekson. Noe jeg tror stopper mange her på forumet fra (rask) utvikling av sine evner. Er man ute etter klapp på skulderen og ikke egenutvikling, kommer man til kort etter hvert.

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt tutorial dvd'en hans? Ble interessert i tips =), men så koster den også 300$... Mulig det absolutt er verdt det. Utrolig dreven kar. Det å reise rundt i verden å ta bilder må være drømmen, snart er jeg gammel nok også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...