Gamer93 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hei, jeg har nettopp formatert PC'n fra vista home edition til windows XP 64x og har problemer med nettet. Det rare med det hele er at det ikke lyser i det hele tatt der man setter inn Internettkabelen(som det vanligvig gjør,grønt/gult lys!) men nå er det ingen kontakt i det hele tatt! Har sjekket Bredbåndet, ruteren og om det arbeides med nettverket i nærheten o.l men det gjør det ikke. Er ganske frustrert fra før av siden jeg jobbet lenge med å finne ut av hvordan man formaterte vista, men fant det ut til slutt. Setter veldig stor pris på hjelp ! Hva skal jeg gjøre for å få internett ? Endret 3. oktober 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Høres vel strengt tatt ut som et driver problem. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jasså? Hvilken driver trenger jeg så? Lenke til kommentar
Toern Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 det spoers jo paa hvilket nettverkskort du har.. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Tror ikke jeg fikk med noe nettverkskort driver. Lenke til kommentar
Toern Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hva slags PC har du? for at nettverkskortet skal fungere, maa du ha riktig driver installert:) Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 fikk du ikke med noe cder når du kjøpte pcen, bygget du den selv? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du nettverkskort integrert på hovedkortet er sidene til hovedkortprodusenten et godt sted å lete. Da er nok driverne du trenger integrert i driverne til hovedkortet, eller i det minste tilgjengelig via samme side. Er nettverkskortet av løs type er sidene til produsenten et godt sted å starte letingen. Problemet ditt er vel mere av høna og egget type. Du trenger nett for å laste ned driverne og du trenger driverne for å få nett..... Heldigvis har man minnepenner. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Tror ikke jeg har fått med noen nettverkskort drivere, og ja. Jeg tror nettverkskortet er integrert i hovedkortet mitt. ''Har du nettverkskort integrert på hovedkortet er sidene til hovedkortprodusenten et godt sted å lete. Da er nok driverne du trenger integrert i driverne til hovedkortet, eller i det minste tilgjengelig via samme side.'' Hva mener du her? At det tilfeldigvis skal ligge en gjømt driver i hardware't xD? - Hvis jeg oppgraderer tilbake til vista igjen kan jeg få nett? - Er det mulig at en annen pc kan laste ned driveren for og så sende driveren til meg? *Edit - Får man ikke spillt guitar hero 3 legends of rock i XP x64 ? Mitt lidenskapens spill Takker for svar så langt! Endret 5. oktober 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
Liffen_64 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har du hovedkort fra Asus f.eks så går du til Asus sin side for å finne drivere. Du har nok sansyligvis driverne for nettverkskortet liggende om du har CD med drivere for hovedkort enda. Driverne til nettverkskortet ligger der om det er integrert på hovedkortet. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) YESS !! fant hovedkort disketten =) Problem solved. *Edit: Eller ikke så fort! Nå lyser da internett porten og nettverkskortet er installert. Men jeg har enda ikke nett? Hva mangler jeg å gjøre? Endret 5. oktober 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) YESS !! fant hovedkort disketten =) Problem solved. *Edit: Eller ikke så fort! Nå lyser da internett porten og nettverkskortet er installert. Men jeg har enda ikke nett? Hva mangler jeg å gjøre? konfiguere nettverksinfoen Regner med at du er bak en brannmur, hvis ikke. fy fy Har du bredbånd? kbael-modem.. Endret 5. oktober 2008 av Stian12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå