Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke nett etter formatering

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp formatert PC'n fra vista home edition til windows XP 64x og har problemer med nettet. Det rare med det hele er at det ikke lyser i det hele tatt der man setter inn Internettkabelen(som det vanligvig gjør,grønt/gult lys!) men nå er det ingen kontakt i det hele tatt!

Har sjekket Bredbåndet, ruteren og om det arbeides med nettverket i nærheten o.l men det gjør det ikke.

Er ganske frustrert fra før av siden jeg jobbet lenge med å finne ut av hvordan man formaterte vista, men fant det ut til slutt. Setter veldig stor pris på hjelp !

Hva skal jeg gjøre for å få internett ? :)

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nettverkskort integrert på hovedkortet er sidene til hovedkortprodusenten et godt sted å lete. Da er nok driverne du trenger integrert i driverne til hovedkortet, eller i det minste tilgjengelig via samme side.

Er nettverkskortet av løs type er sidene til produsenten et godt sted å starte letingen.

Problemet ditt er vel mere av høna og egget type. Du trenger nett for å laste ned driverne og du trenger driverne for å få nett..... :p

Heldigvis har man minnepenner. :D

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har fått med noen nettverkskort drivere, og ja. Jeg tror nettverkskortet er integrert i hovedkortet mitt.

''Har du nettverkskort integrert på hovedkortet er sidene til hovedkortprodusenten et godt sted å lete. Da er nok driverne du trenger integrert i driverne til hovedkortet, eller i det minste tilgjengelig via samme side.''

Hva mener du her? At det tilfeldigvis skal ligge en gjømt driver i hardware't xD?

- Hvis jeg oppgraderer tilbake til vista igjen kan jeg få nett?

- Er det mulig at en annen pc kan laste ned driveren for og så sende driveren til meg?

*Edit - Får man ikke spillt guitar hero 3 legends of rock i XP x64 ? Mitt lidenskapens spill :D

Takker for svar så langt!

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar

Har du hovedkort fra Asus f.eks så går du til Asus sin side for å finne drivere. Du har nok sansyligvis driverne for nettverkskortet liggende om du har CD med drivere for hovedkort enda.

Driverne til nettverkskortet ligger der om det er integrert på hovedkortet.

Lenke til kommentar

YESS !!

fant hovedkort disketten =)

Problem solved.

*Edit: Eller ikke så fort! Nå lyser da internett porten og nettverkskortet er installert.

Men jeg har enda ikke nett? Hva mangler jeg å gjøre?

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
YESS !!

fant hovedkort disketten =)

Problem solved.

*Edit: Eller ikke så fort! Nå lyser da internett porten og nettverkskortet er installert.

Men jeg har enda ikke nett? Hva mangler jeg å gjøre?

konfiguere nettverksinfoen ;)

Regner med at du er bak en brannmur, hvis ikke. fy fy

Har du bredbånd? kbael-modem..

Endret av Stian12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...