Gå til innhold

HJELP-> VGA Driver for Aspire 5920G?


Anbefalte innlegg

Hallo, Jeg kjøpte nettopp Acer Aspire 5920G og formaterte fra Vista til XP.

Jeg har fått tak i alle drivere men har ikke funnet noen skjermkort driver! Når jeg laster ned AMD-ATI catalyst drivere kommer denne beskjeden opp

 

Title: Severe

 

Body: Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit.

 

Har lasta ned uttalige forskjellige drivere men ingen som funket.

 

I Device manager har jeg en Video Controller (VGA Compatible)som er gul

Jeg har søkt etter en VGA driver for denne pcn men finner kun for nVidia! jeg har ATI Mobility Radeon HD 3470.

 

Håper det er noen som kan hjelpe.

Takk

Endret av MadtazRex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Bumper denne, da jeg har akkurat samme problem som trådstarter.

 

Har lastet ned driveren fra acer sine sider, men de synes jeg er dårlige. Spill går tregt, og i tillegg henger pcn seg i noen sekunder når jeg er på vgnett. Det skyldes mest sannsynlig de tunge java-programmene som blir kjørt på sida.

 

Har prøvd å finne driveren på ati sine sider, men finner den rett og slett ikke. Det er jo forunderlig, i og med at skjermkortet er jo laget av ati/amd.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Dersom jeg skjønner deg riktig, så har du også en 5920G og har gått fra Vista til XP?

 

Dersom det stemmer, kan du gå inn på denne siden, velge riktig OS i den første ruta. Deretter velger du Radeon i den neste og Radeon HD 3400 Series i den siste og trykker GO.

 

Da trur jeg du skal komme til den riktige driveren.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

 

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Dersom jeg skjønner deg riktig, så har du også en 5920G og har gått fra Vista til XP?

 

Dersom det stemmer, kan du gå inn på denne siden, velge riktig OS i den første ruta. Deretter velger du Radeon i den neste og Radeon HD 3400 Series i den siste og trykker GO.

 

Da trur jeg du skal komme til den riktige driveren.

 

Jeg har fremdeles vista, så der skiller det mellom meg og trådstarter.

 

Mener jeg prøvde den driveren du nevner for en stund tilbake, og at den ikke virker på grunn av at driveren ikke fant noe kompitabelt skjermkort. Jeg konkluderte med at denne driveren var for stasjonærversjonen av skjermkortet, og ikke bærbarversjonene. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Det ser ut til at den driveren er til stasjonærversjonen ja. Du har muligheten til å velge Mobility Radeon også, men der kommer det ikke opp noe som passer den informasjonen som ligger på Komplett.

 

Men jeg sjekket litt nærmere ang. PC'en din og det litt motstridende informasjon ute og går her. I følge Komplett så sitter det ett ATi-basert skjermkort i PC'em, men i følge Acer sin side så påstår de at det sitter ett Nvidia 8600M kort i PC'en.

 

Så eneste forslaget mitt nå, er å prøve Nvidia sin ForceWare driver fra denne siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...