Hotel Papa Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei Det ser ut som at det kan bli litt glatt framover, og da har jeg lite lyst til å kjøre på slitte sommerdekk. Å skifte til piggdekk gidder jeg heller ikke da det bråker og (først kan settes lovlig på etter 1.november) (<- ? ). Så, noen som vet hvor man kan skaffe rimlige piggfrie vinterdekk? Jeg går ikke særlig mye opp i felger og alt det der, så jeg trenger forsåvidt kun dekkene. De skal sitte på en Mitsubishi Space Wagon '94. /HP Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Conti WinterViking 5 kanskje? Ikke billige dekk, men jaggu verdt det Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvordan funker det å dra ut piggene på de piggdekkene jeg har fra før da? Har egentlig ikke så utrolig god råd nå, og det begynner å bli glatt om morningen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er ytterst få, om noen piggdekk som fungerer uten pigger.. Grunnen er rett og slett at piggdekk har hardere gummiblanding for å holde piggene på plass, mens piggfrie dekk er avhengige av friksjon, så disse har mykere gummi og mange ganger flere serpinger enn et piggdekk Hvis piggdekkene du har nå er brukbare med pigger, ville jeg ikke ødelagt de helt ved å ta ut de som står i. Er de derimot ikke brukbare som piggdekk, så er det ikke verdt de få minuttene det tar å nappe ut de piggene som er igjen.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Ja ok, det var uansett ikke så mange pigger igjen Regner med at det er bedre å kjøre med dekk som har litt mønster nå, enn helt nedslitte sommerdekk. Så får jeg heller kjøpe noen nye dekk når snøen kommer på sitt værste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå