reboot Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg skal ha et socket A hovedkort til min xp2000 prosessor. Jeg vil ha det "forholdsvis billig" men også ett som er stabilt og har muligheter til å oppgradere senere. Ett som er anbefalt her er Asus A7v333, ett annet jeg så på er epox 8rda+ Hvor viktig er det at det støtter 8 x agp Når det gjelder prosessorer.. boxed betyr det at det er en vifte fastmontert på prosessoren? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det er ikke så viktig med 8x agp...man merkier ingen forskjell fra 4x - 8x...BOXED betyr at det følger med ei vifte til prosessoren...hvis det ikke er BOXED vifte må man kjøpe ei vifte utenom... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Abit NF7-S er et veldig bra hovedkort. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Abit NF7-S er et veldig bra hovedkort. Go Fusion Lenke til kommentar
reboot Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Ok. Takk for svar. Lurer nå på om jeg skal kjøpe xp2000 eller xp2100 boxed Det skiller bare ca 200 og det er ca prisen på ei vifte. Siden det er første gang jeg bygger så kunnedet vært greit å slippe å sette vifta på.. skal være litt risikabelt.. Hva er erfaringen med boxed prosessorer. Erdet like bra som om en setter på selv. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Vifta sitter ikke fast til prosessoren såvidt jeg vet. Så du må nok sette den på selv uansett. Men du slipper å lete etter en vifte som takler din CPU når du kjøper boxed da. Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Skal du ha stabil, rask og fremtidsrettet hovedkort til AMD er det egentlig bare hovedkort med nForce2 chipset som gjelder nå for tiden. Ytelesesforskjellene og stabilitetsforskjellene mellom nForce2 kortene er mye mindre enn f.eks. for VIA sine chipsett. Med VIA chipsett må du regne med å installere nye service pack omtrent hver måned for at de skal fungere optimalt (værre enn microsoft). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå