pederk Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ved salg av utstyr på feks foto.no, hvordan selger man da sikkert for begge parter? Slik at selger sender avgårde det han skal selge viss om at han får penger for det, og at kjøper føler det samme? Jessda, det skal selges noe optikk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Snakk med banken din,dem kan ordne en klausul som begge må goda før pengene blir utbetalt av banken og objektivet er blitt levert. Tar jeg ikke helt feil så kan et kredittkort også være en buffer for kjøper,refundert beløp hvis ikke handelen er gjenomført som avtalt. Møtes personlig eller bruk av en mellommann hvis mulig,tenk litt kan jo hende kjøper/selger kjenner noen som bor i nærheten av visaversa. Ville ikke anbefale oppkrav kan bli en dyr fornøyelse for begge parter,selger må betale gildet hvis ikke pakken blir hentet,kjøper kan jo motta en murstein. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Snakk med banken din,dem kan ordne en klausul som begge må goda før pengene blir utbetalt av banken og objektivet er blitt levert. Tar jeg ikke helt feil så kan et kredittkort også være en buffer for kjøper,refundert beløp hvis ikke handelen er gjenomført som avtalt. Møtes personlig eller bruk av en mellommann hvis mulig,tenk litt kan jo hende kjøper/selger kjenner noen som bor i nærheten av visaversa. Ville ikke anbefale oppkrav kan bli en dyr fornøyelse for begge parter,selger må betale gildet hvis ikke pakken blir hentet,kjøper kan jo motta en murstein. En mulighet ved oppkrav er at kjøper først betaler inn et depositum, feks 10-15% av kjøpesummen,mursteinen kan en dog ikke gardere seg mot. Finn.no har jo en genial løsning der de fungerer som et mellomledd og kjøper setter inn pengene der og sender melding om overføring til selger når varen er motatt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Man kan kreve å få åpnet oppkravspakken før man betaler på postkontoret. Det er ikke sikkert det er så populært om det er mange folk i kø, men handler man med en man ikke stoler på, så kan det være lurt. Jeg har et par ganger fått pakker jeg har sendt i oppkrav i retur. Det koster en del penger. Men den ene gangen hadde kjøper bare glemt å hente, og betalte mine ekstrakostnader da han hentet pakken ved andre forsendelse. Den andre gangen var det en som hadde ombestemt seg. Men etter å ha plaget han i mange dager med daglige e-poster, så ga han seg og betalte mine utlegg. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Den kan sender i Oppkrav, betaler man kontant, kan man få tilbake pengene om man ikke har fått det man skal / en murstein... man kan jo det med ort os, men da transaksjonen er gjennomfrt vil det da litt tid. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Den kan sender i Oppkrav, betaler man kontant, kan man få tilbake pengene om man ikke har fått det man skal / en murstein... man kan jo det med ort os, men da transaksjonen er gjennomfrt vil det da litt tid. Skjønte ikke helt hva du mente med dette innlegget. Prøv å vær litt mer nøyaktig når du skriver innlegg på forumet, og unngå ihvertfall å miste bokstaver på veien. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Man kan kreve å få åpnet oppkravspakken før man betaler på postkontoret. Det er ikke sikkert det er så populært om det er mange folk i kø, men handler man med en man ikke stoler på, så kan det være lurt. Jeg har et par ganger fått pakker jeg har sendt i oppkrav i retur. Det koster en del penger. Men den ene gangen hadde kjøper bare glemt å hente, og betalte mine ekstrakostnader da han hentet pakken ved andre forsendelse. Den andre gangen var det en som hadde ombestemt seg. Men etter å ha plaget han i mange dager med daglige e-poster, så ga han seg og betalte mine utlegg. Dette har vært sagt før og jeg har sjekket det,det er ikke mulig å få åpnet en postpakke før en har betalt for den,dette fordi pakken ikke tilhører deg eller posten før den er betalt,men tilhører avsender. Ringte for sikkerhets skyld postens hovedkontor og stilte samme spørsmål der og fikk samme svar . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå