Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Slår på maskinen, ingen bilde på skjermen


Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt et problem med pc'1 min. Den har blitt realativ utstabil med bluescreen av og til, maskina stoppar plutselig i oppstarten og andre ting. Men i dag skjedde noke anna. Eg skulle prøve ein annan skjerm, og kobla den nye skjermen til. Slo på maskina, alt av vifte og det som skal kom på, men ingen skjermbilde kom fram. Skjermen viste at den var påslått, men det var akkurat som den ikkje reagerte med resten av maskina. Dette har skjedd før med den gamle skjermen og, men då gjekk det over med restart. No fungerar det ikkje å restarte. Har prøvd å koble til/fra, restarte og diverse med begge skjermane. Ingen skjermbilde.

 

 

Ka kan problemet vere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig kontakt mellom skjermkortet? Ellers går det ann å "cleare ut" CMOS som du gjør ved å dytte den lille tappen på hovedkoret bort i 30 sek eller tar ut det flate batteriet i 10 sek, Så skrur du på maskinen og du skal kunne komme inn i BIOS i alle fall. Om ikke det virker så er det nok noe annet feil

Lenke til kommentar

Ja, har en knapp på hovedkortet som eg trur sette den inn i BIOS, men problemet er at eg ikkje har bilde på skjermen, eller for å sei det sånn; Det er akkurat som skjermen ikkje er kobla på maskina når eg slår på maskina. Tenk deg at ein skjerm er på, men maskina av. Bilde er jå då svart. Akkurat slik er det med meg, berre at skjermen og maskina er på, utan bilde.

 

Fleire forslag?

 

Takker for alle svar.

Endret av Larzei
Lenke til kommentar
Ja, har en knapp på hovedkortet som eg trur sette den inn i BIOS, men problemet er at eg ikkje har bilde på skjermen, eller for å sei det sånn; Det er akkurat som skjermen ikkje er kobla på maskina når eg slår på maskina. Tenk deg at ein skjerm er på, men maskina av. Bilde er jå då svart. Akkurat slik er det med meg, berre at skjermen og maskina er på, utan bilde.

 

Fleire forslag?

 

Takker for alle svar.

 

Hvis du gå på siden under innleggene mine og deretter bort på "setup/BIOS" står det noen linker om hvordan man gjør det om skjermen blir svart og sånt

Lenke til kommentar
Dårlig kontakt mellom skjermkortet? Ellers går det ann å "cleare ut" CMOS som du gjør ved å dytte den lille tappen på hovedkoret bort i 30 sek eller tar ut det flate batteriet i 10 sek, Så skrur du på maskinen og du skal kunne komme inn i BIOS i alle fall. Om ikke det virker så er det nok noe annet feil

Hei, jeg klarte å miste maskinen i gulvet. Kanskje én meter, og reddet den også litt med beinet. Var sånn at den ramlet ned. Fikk beinet under, så tror jeg dempet fallet.

 

Men nå har det seg sånn at den ikke slås på. Jo, den starter og den Dell-tingen helt i starten kommer opp, men etter å ha tatt "start reparasjonsverktøy" eller noe, blir det bare svart. Ingenting mer skjer. Hva skal jeg gjøre? Er maskinen ødelagt? Den fungerer jo helt klart, men så stopper den.

Lenke til kommentar
Trur rett og slett at noke feilar skjermkortet.

 

Det er av typen: Evga GeForce 8800GT

 

Vifta er bråkete heile tida no, men før var det kunn litt bråk i begynnelsen av oppstarten.

Enten er det skjermkortet ditt som har tatt kvelden el så er det hk ditt.... Enkelt å finne ut. lån et kort fra noen du kjenner, funker det ikke så er det hk ditt :cool:

 

Dårlig kontakt mellom skjermkortet? Ellers går det ann å "cleare ut" CMOS som du gjør ved å dytte den lille tappen på hovedkoret bort i 30 sek eller tar ut det flate batteriet i 10 sek, Så skrur du på maskinen og du skal kunne komme inn i BIOS i alle fall. Om ikke det virker så er det nok noe annet feil

Hei, jeg klarte å miste maskinen i gulvet. Kanskje én meter, og reddet den også litt med beinet. Var sånn at den ramlet ned. Fikk beinet under, så tror jeg dempet fallet.

 

Men nå har det seg sånn at den ikke slås på. Jo, den starter og den Dell-tingen helt i starten kommer opp, men etter å ha tatt "start reparasjonsverktøy" eller noe, blir det bare svart. Ingenting mer skjer. Hva skal jeg gjøre? Er maskinen ødelagt? Den fungerer jo helt klart, men så stopper den.

Virker som hd din som har tatt kvelden...

Lenke til kommentar

Siden du mistet den i bakken så tror jeg heller det er skjemkort eller hovedkortet som har fått en smell. Se om du får lånt et Skjermkort med noen? Evt ta med PC'en til en PC butikk og spør om de kan se på det?

Jeg mistet Harddisken'en min i bakken en gang og PC'en skrudde seg på men det kom litt feil meldinger hær og der om at jeg manglet filer og at jeg ikke fikk installert de på nytt osv.

Lenke til kommentar
Siden du mistet den i bakken så tror jeg heller det er skjemkort eller hovedkortet som har fått en smell. Se om du får lånt et Skjermkort med noen? Evt ta med PC'en til en PC butikk og spør om de kan se på det?

Jeg mistet Harddisken'en min i bakken en gang og PC'en skrudde seg på men det kom litt feil meldinger hær og der om at jeg manglet filer og at jeg ikke fikk installert de på nytt osv.

Noe jeg kan gjøre selv? Eller er det bare å slenge den inn til reparasjon med en gang?

Lenke til kommentar
Er du ikke helt noob så fikser du det greit sjøl :cool: såfremt det ikke er en maskin med garanti på da..

Tviler på at jeg har kunnskap nok til å gjøre det selv.

 

Er nok garanti, men da må jeg antakelig sende den inn til Dell. Og det kan jo ta tid ...

 

Hva må jeg gjøre for å fikse det selv?

Lenke til kommentar
Dårlig kontakt mellom skjermkortet? Ellers går det ann å "cleare ut" CMOS som du gjør ved å dytte den lille tappen på hovedkoret bort i 30 sek eller tar ut det flate batteriet i 10 sek, Så skrur du på maskinen og du skal kunne komme inn i BIOS i alle fall. Om ikke det virker så er det nok noe annet feil

Hei, jeg klarte å miste maskinen i gulvet. Kanskje én meter, og reddet den også litt med beinet. Var sånn at den ramlet ned. Fikk beinet under, så tror jeg dempet fallet.

 

Men nå har det seg sånn at den ikke slås på. Jo, den starter og den Dell-tingen helt i starten kommer opp, men etter å ha tatt "start reparasjonsverktøy" eller noe, blir det bare svart. Ingenting mer skjer. Hva skal jeg gjøre? Er maskinen ødelagt? Den fungerer jo helt klart, men så stopper den.

 

 

Bærbar? Der vet jeg rett og slett ikke, men du kan sende en PM til en fyr som heter "Syar2003"

Han har bra peil så beskriv problemet ditt for han så skal du nok få mer svar av han enn meg. Altså: Syar2003

Lenke til kommentar
Er du ikke helt noob så fikser du det greit sjøl :cool: såfremt det ikke er en maskin med garanti på da..

Tviler på at jeg har kunnskap nok til å gjøre det selv.

 

Er nok garanti, men da må jeg antakelig sende den inn til Dell. Og det kan jo ta tid ...

 

Hva må jeg gjøre for å fikse det selv?

 

 

Så det er stasjonær? Åpne den og gi alle kontakter og ledninger en ekstra dytt innover for å sjekke om alt sikker på plass.

Ta ut harddisken fra brønnen og hør om den går ordentlig når den starter, ingen skurring og så videre

 

EVT er det noen komponenter på hobedkortet som har løsnet eller bøyd seg etter fallet. Sjekk de og dytt de forsiktig inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...