Exozza Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Jeg er 14 år (-94 modell), veier ca. 70-75 kilo og er 183 cm høy. Jeg har trent nesten ett år med benkpress (litt av og på) og synes jeg er relativ sterk i armene. Har ca. 25 kilo til stanga (som veier 20 kg), og dette tilsvarer tilsammen 45 kilo. Jeg klarer nesten 30 reps med denne vekten. Benkpressen har fire hakk som jeg kan feste plata som jeg ligger på i, og jeg har plata i det hakket som ligger 2. nederst. I det siste har jeg begynt å miste litt motivasjon, siden jeg føler at jeg kan få mye bedre fremgang av treningen min hvis jeg får et nytt program som jeg kan følge (har pleid å lage program selv, men da har treningen bare bestått av benkpress). Problemet er at jeg har bare trent benkpress, ingen andre øvelser fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gjøre det og eventuelt hvor mye av det jeg skal gjøre. Jeg satser på styrke og ikke volum, bare så det er sagt. Har også to håndvekter som er på 10 kilo hver, hvis det er bra for å trene styrke med. Utifra dette, er det noen som kan hjelpe meg å sette opp et program jeg kan bruke? Endret 3. oktober 2008 av Exozza Lenke til kommentar
War Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Uansett hvilket program du får så vil ikke det gi resultater alene. Det er mye mye mer en kun treningen. Kalorioverskudd, progresjon dvs for eks 15 18 20 22 osv øke vektene etter hver trening. Som du skriver klarer du 30 rep nå , skal du bygge vidre må du kjøpe 50kg til. Det er støttemuskelatur og teknikk inn i bilde. Du vil ikke bli sterkere av å trene vidre med den vekten du har, du vil kun bli mer utholden og klare flere rep. Som en start kan du begynne å lese disse sidene. Alle Norske 1) RYP ( PDF fil du må laste ned ) Release YOUR potential 2) Bli sterk i benken - del 1 3) Bli sterk i benken - del 2 4) Bli sterk i benken - del 3 Så spørre videre. Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Det der kan være akkurat hva jeg leter etter, men jeg forstod ikke alt i del 3 helt klart. Jeg prøver å sette opp et program nå, men får det ikke helt til fordi jeg vet ikke helt hvilke øvelser jeg skal ha med. Hjelp? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Er du sikker på at du ikke har tilgang til trening på et senter? Mye av treningen ligger på 85% av 1RM, en vekt du klarer maks 5 rep med og da vil ikke dine vekter være nok. Her er også et program Sturla Side 16 Før du setter sammen et program burde du sjekke ut mulighetene for utstyr og se hva du ender opp med. Siste del i første post er bare flere måter å trene på med eksempler nederst. Dag en - flere eksempler Dag to - flere eksempler Du kan plukke ut de ekseplene som passer deg så står forklaringene i feltene over. Husk at dette er avansert trening vil du ha det enkelt kan du bare åpne kalkulatoren på TN og velge grunnprogrammet. skriv inn 10 rep max vekten på bryst (og bare trykk 10 på de andre feltene og trykk regn ut. Da har du 6 uker program for bryst. (skråbenk = bryst) Endret 3. oktober 2008 av War Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Mens jeg leste det programmet på MyoRevolution, så tenkte jeg på at jeg måtte få meg tyngre vekter. Så jeg skal ut på XXL i morgen å kanskje kjøpe 20-30 kilo til Men treningssenter kan jeg ikke begynne på ennå, skal begynne neste år.. Er det noe annet utstyr som ikke er for dyrt som jeg burde kjøpe? Siden da tar jeg det også i morgen Endret 3. oktober 2008 av Exozza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå