ZyberZone Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Skal kjøpe meg en HTPC som jeg skal bruke som mottaker til Canal Digitals kabelnett. I tilegg skal det etterhvert inn en Blu-ray spiller i den, slik at jeg bør kunne hw-dekode br-filmer. Skal først og fremst brukes til å se på tv, spille inn ting fra tv'n og se på film. Har satt opp et lite oppsett her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83993 I tilegg trenger jeg da en cam-modul (en slik en?) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354347 Og en av disse her vel? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340260 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342374 (Skal jeg ha DVB-T eller DVT-C?) Prisen skal ligge på rundt 6000 kr, da med cam modulen osv. Vil gjerne slippe et ekstra skjermkort i PC'n (som lager mer varme) men er det stor forskjell så kan jeg vurdere et skjermkort som ikke er onboard. Burde jeg gå for en Phenom CPU? Ser at mange ser ut til å like den her.. Er det noen forbedringer jeg bør gjøre, som ikke gjør at alt blir mye dyrere? Noe annet jeg bør tenke på? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 DVB_C: kabel DVB-T: Bakkenett Mener ellers det skal funke slik det er satt opp, men vent til noen andre kan bekrefte dette Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Okay, da skal jeg ha DVB-C Takk for det. Største problemet blir vel å få et programmkort fra Canal Digital uten å ha en dekoder fra før. Får se om jeg får løst det på en eller annen måte.. Edit: Det kan vise seg ganske vanskelig. De var vanskelige på kundeservice ihvertfall.. Noen som vet om noen CD forhandlere i Oslo? Eller kan det kun bestilles gjennom canaldigital.no? Endret 4. oktober 2008 av ZyberZone Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kan vel bare bestille "full pakke" og drite i STB-en? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Joda, blir bare litt dyrt Men, uansett, er først og fremst selve HTPC'n jeg har spørsmål om i den tråden her. Ser det ok ut? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nå vet jeg ikke hvilket OS og mediesenter du skal bruke, men ville nok spandert på ett HD3450 (evt. nyere 4000-serie) eller et tilsvarende nVidia kort, da Intel IGP ikke er noe godt valg p.d.d. Ellers fint (tror kab. nå heter Antec Fusion Remote -sjekk hjemmesiden dems). Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Har fikset litt til nå. Bytter ut hovedkortet mot et litt billigere, og setter inn et HD4650. Blir omtrent samme prisen, men en del bedre ytelse tror jeg. Passivt kjølt også det kortet. Trolig skal jeg forøvrig bruke Vista, men hva slags mediasenter har jeg ikke bestemt meg for ennå. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tror nesten du bør bestemme deg for det først Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Blir vel nok mediasenteret til vista som kommer til å brukes først og fremst. Mulig jeg prøver noe annet, men tviler på at jeg kommer til å orke å styre med noe annet. Blir nok tweaking av mediasenteret til vista for å få det til å funke som jeg vil Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Da har jeg kommet enda nærmere en konfigruasjon jeg er fornøyd med. Har nå endelig klart å få tak i et programkort, til en veldig grei pris. Så, noen kommentarer til dette? Vista 32-bit, og det innbygde media senteret i ultimate skal brukes. Med en del tweaking selvfølgelig. Fusion 430 Black AMD Athlon 64 X2 4850E Gigabyte GA-MA78GM-S2H OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 HIS Radeon HD 4650 512 MB Heatpipe Scythe CPU-kjøler Ninja Mini Western Digital Caviar GP 500 GB Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot (CA-Modul) En ca. pris blir vel rundt 6500-7000 kr. Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvordan gikk det med dette prosjektet? Tar gjerne imot tips om hvordan du fikke tak i programkort fra CD, som ikke var parret til en bestemt mottaker. Mvh Ulf Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå