Gå til innhold

Bruke lisensnøkkelen med en annen (men lik) Vista OS?!

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg har en bærbar og med en så følger det med 2 cder. Den ene er vel Vista / Recovery på, den andre er driverne som tilhører min spesifikke modell (så de bare kan bytte ut driver-cden, sikkert).

I hvert fall: Det går veldig automatisk og ikke mange valg når man skal installere OS på nytt etter en formatering. Jeg får ikke velge partisjoneringsstørrelsen, og jeg får ikke velge hvilke programmer som skal installeres.. men, mer viktig: jeg får ikke velge hva som IKKE skal installeres..

Så derfor får jeg en PC som er nyformatert og jeg har lagt inn Vista på nytt på (med de medfølgende cdene), som inneholder masse crap jeg ikke trenger og vil ha.

Er det mulig / lov å laste ned en Vista 32 bit .iso fil fra ett eller annet sted, og bruke lisensnøkkelen som følger med (den står jo skrevet under pcen)? Altså, at OS og PC som det blir installert på er helt likt, men ikke den fysiske cden som det blir installert ifra). Så da får jeg installert OSet mitt fra en CD som jeg kan styre valgene mine selv!?

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i praksis lisensnøkkelen du betaler for.

Det er jo også fult mulig å installere Windows Vista uten at du må oppgi lisensnøkkelen.

Hvor lovlig eventuell nedlasting, event. kopiering av installasjons dvd til Vista er må jeg si jeg er litt usikker på.

Men som sagt, det er i hovedsak lisensnøkkelen du betaler for ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Ja, det er liksom noe sånt jeg har fått med meg også..

For, jeg har desverre ikke så mange valg, og resultatet blir absolutt ikke slik jeg vil ha det.. Men, jeg har jo betalt for en Windows Vista 32 bit Norsk, så om jeg bruker en annen CD/DVD burde vel egentlig ikke skade? :ermm:

Lenke til kommentar

hahaha :!: *crapplications* hehe.. Den beste!! :D

Takker for link! Skal kikke litt på den.. :)

Men, vet du svaret på det jeg spør om? Om det er mulig å bruke den nøkkelen jeg allerede har med en annen Vista installasjon (men samme type) på samme maskin (hvor eneste forskjell er kilden av installasjonen)?

Takker

Lenke til kommentar

Høres meget bra ut! :)

For, jeg synes det er virkelig kjipt å formater og installere på nytt, også ender opp med en mer "søpplete pc" enn hva man startet med.. :)

Må vel ringe å høre, sikkert? Har ikke lyst til å fucke alt opp! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...