Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sitte bakpå en moped

Anbefalte innlegg

Hei

Pleier å være med folk som har moped. Jeg er ett år yngre da.

Moren min klikker helt når jeg skal være med dem, "IKKE SITT BAKPÅ!"

Foreldrene til kompisen merker det lett hvis mopeden er borte hvis de skjekker garasjen.

har tenkt å ta en alvorsprat med moren min. Noen gode tips om hva jeg kan si og sånt ?slik at jeg får lovt

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde mamma sagt det hadde jeg ikke brydd meg.. hvorfor skulle det gjøre noe å sitte på? eneste jeg tenker på hvis noen sitter på med meg er at det er vanskligere å kjøre fra politiet hvis de skulle komme..

det jeg gjør. helt til moren min merker det av en eller annen grunn f.eks hvis jeg er med en kamerat og det kommer noen ..alle har moped. og vi skal joine så merker jo moren til kompisen det. at vi drar. Moren min og moren til kompisen min er nesten bestevenner så de snakker alltid sammen. "så spørr moren min om jeg har sotte bakpå..så lyver jo hun såklart ikke".. Så når han er hos meg. Så blir det til at hun ser mopeden er borte og vi er borte. Hu ringer.. sist gang skulle hun snakke med kameraten min og...ellers klikka hun helt,,,,, det var ganske flaut for han og nå får jeg ikke låvt til å sitte(av kameraten min) på når han er hos meg før det er 100% greit for moren min

please help !

Lenke til kommentar

Men hvis du tenker litt på hva du ville sagt til egne barn da?

Skjønner at jeg ikke kommer noen vei med den hos deg,

men er jo lov å prøve..

Hva om dere smeller pga. en tulling som driter i vikeplikten

og dere får avkortning på erstatning/forsikring fordi det var

"flaut" å ikke få lov til noe som er ulovlig?

Lenke til kommentar

Kjøretøyforeskriften § 18-1, Generelt om sitteinnretninger og persontall

4. Antall sitteplasser bestemmes av fabrikanten ut fra den plass som finnes og største aksellaster og totalvekt, med følgende unntak, jf. også § 6-3 nr. 6:

a) Tohjuls moped tillates ikke registrert for passasjerer.

så med mindre det er en firehjuling som er registrert for to (og jeg klarer fremdeles ikke finne ut om det er lov eller ikke da) eller mulighet for det med påfølgende prishopp i forsikring vil jeg tro så skal du se langt etter det tenker jeg

*tillegg*

husker vi gjorde det samme når jeg og mine kamerater var i den alderen, det jeg angrer på i den sammenhengen er at vi ikke alltid brukte hjelm. skal så mye mindre til uten hjelm, vet hjelmen redda meg to ganger jeg velta i god fart.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Husker når jeg ikke hadde moped som gikk var det standard å henge etter med sykkel. Er bare å holde på skuldern på sjåføren eller på selve mopeden om den er høy nok.

Da vil jo også mora di bare tru at du sykler mens de kjører.

Eller så kan den som kjører sku sykkelen med beinet.. helt topp det også

Lenke til kommentar
Neinei altså.. For all del.. jeg gjør det samme jeg.. men dersom det skulle skje så har sjåføren virkelig driti på draget.

Satt både på moped som mindreårig, og kjører mindreårige på moped..

Om du gjør det er det jo deg som nå vil sitte med et

erstatningskrav på x-antall hundretusen, kanskje til og med millioner..

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...