Gå til innhold

HD-kamera? Minnebrikke eller harddisk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å kjøpe nytt videokamera i nærmeste framtid, men er usikker på hvilken modell.. Har ikke lyst å bruke mer enn 8000 kr. Jeg har sett litt på Sony HDR-SR12, men koster jo litt over budsjettet mitt. :hrm: Lurer derfor på om noen har noen andre anbefalinger til HD-kamera, har ikke lyst på HDV. Sony HDR-SR11 koster endel mindre enn SR12, men er kameraene identiske med unntak av 60gb harddisk på SR11 og 120GB harddisk på SR12?

Hvordan er de kamerane i forhold til andre modeller som bruker minnebrikke som f.eks. Sony HDR-CX6EK? Er det noen store forskjeller unntatt lagringsformatet? Har lagringsformat noe å si for kvaliteten?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som vet om det er noen store forskjeller på bildekvaliteten mellom cx6 og sr11? noen som vet om noen andre kameraer med omtrent like god bildekvalitet? canon hf100 eller panasonic sd9?

var visst vanskeligere å få hjelp her enn jeg trodde :dontgetit:

edit: mente seff hf100 ikke hv100

Endret av hodlekve
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
flere tips :roll: ?

Du gir oss jo veldig lite å gå på da, og sier ingenting om hva du skal bruke kameraet til og hva som er viktig for deg. Ikke rart du får lite svar da.

Prøv å gi oss noen retningslinjer, så kanskje noen gidder å hjelpe uten at det føles som man bare kommer med synsing om noe som kanskje ikke passer deg og dine behov i det hele tatt :)

For å komme med litt generelle betraktninger, så vil jeg sterkt fraråde harddisk. Det har mange ulemper i forhold til minnekort. Les Videokameraguiden. I så fall er allerede HF100 og HF10 nevnt, og jeg stiller meg fullt bak anbefalingene av disse. Eneste forskjellen på disse er at HF10 har 16GB minne innebygget i tillegg til at du kan sette inn et minnekort, mens HF100 må ha minnekort for at du skal få lagret video. Men merk at prisdifferansen mellom disse to, som oftest er større enn det et 16GB minnekort koster. På 16GB får du to timer i maks kvalitet, og selv om de høres lite ut, så er det faktisk veldig mye.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Har vel egentlig spurt om noen spesifikke modeller da, men kan vel prøve og gi noen retningslinjer for mitt planlagte bruk ;)

Kameraet skal nesten kun brukes til skikjøring(altså raske bevegelser), og jeg trenger heller ikke spesielt stor harddisk. Jeg har egentlig lyst på et kamera fra sony pga smooth slow mo funksjonen de pleier å ha, men selvfølgelig åpen for andre forslag.

Filmen skal redigeres i sony vegas til filmer som skal komprimeres å legges ut på internet.

Hjalp dette :p ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...