RulleRimfrost Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Sitter å skriver dette på min nye BackTrak 3 installasjon, og desverre via naboens trådløse nett. Jeg klarer rett og slett ikke å få mitt intel 3945abg tilkoblet mitt eget nett med WPA tkip. Ser den bruker driveren iwl3945. Er det et kjent problem med dette kortet under Linux og sterkere kryptering enn WEP ? Om noen kjenner BT3, hvor ligger applikajsonsinnstillingene ? På Ubuntu finner jeg det jeg trenger under /etc/applikasjon/ med det gjør jeg ikke i BT3... Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvordan kobler du deg på nettet? (programvare etc) Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Wireless assistant. Sitter her nå med Kubuntu som bruker samme driver og KnetworkManager, og det funker strålende. Merkelig. I BT3 får jeg bare disconnects hele tiden. Litt usikker på om det går an å installere andre programmer på den, siden jeg booter BT3 fra en usb-stick... Endret 4. oktober 2008 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 BackTrack bruker en eldre kjerne, med en knallfersk iwl3945 driver, så det kan være en forklaring. Du kan jo sjekke om du har wpa-supplicant installert på backtrack, den trengs for WPA, så kan du jo prøve med andre programmer eller direkte fra kommandolinja å koble til. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) wpa_passphrase ESSID PASSORD > /etc/wpa_supplicant.conf wpa_supplicant -D wext -i eth1 -c /etc/wpa_supplicant.conf & dhcpcd eth1 Har du ikke dhcpcd, bruk dhclient. Endret 5. oktober 2008 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå