Gå til innhold

Plassere høyttaler oppå subwooferen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart? Hvordan da?

Det er ikke så lite, men jeg må uansett ha suben ved siden av tven, og den andre høyttaleren står allerede oppå ett stativ slik at den kommer høyere opp. Så jeg tenkte å bruke suben som et stativ på andre siden slik at begge høyttalerne kommer like høyt opp :p

Er ikke sikkert du skjønte det men jeg skal ta ett bilde av det senere i dag og vise hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Rart? Hvordan da?

Det er ikke så lite, men jeg må uansett ha suben ved siden av tven, og den andre høyttaleren står allerede oppå ett stativ slik at den kommer høyere opp. Så jeg tenkte å bruke suben som et stativ på andre siden slik at begge høyttalerne kommer like høyt opp :p

Tror jeg skjønte det og det var det jeg mente også :)

Altså det kunne blitt ett rart lydbildet om den ene diskanten var en halv meter høyere enn den andre :)

Det kan faktisk virke possitivt på lyden fra subben pga mindre kabinett resonans, men motsatt for høyttaleren, men tror ikke det vli være så merkbar forskjell.

Lenke til kommentar

Høres noe risikabelt ut å sette en 1 meter høy gulvhøyttaler oppå en aktiv sub, kommer du borti den så kan den falle ned med et smell.

Hvorfor skal du ha høyttalerene så høyt opp, sitter på barstol og hører på musikk eller noe?

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Det så bedre ut en hva jeg hadde tenkt meg. Men, fortsatt ville jeg flyttet subben ved siden av sofaen, dersom du har plass og kastet vekk det bordet. Men for all del, spiller det bedre slik det står nå er det jo bare å kjøre på.

Forresten. Hvor har du fått tak i den stereo benken. Den så helt ypperlig ut for mitt bruk. Har du mulighet for å måle hvordyp og bred er den, og i tillegg hvor høy hyllene er ? :-)

Lenke til kommentar

Det spiller meget bra slik det er nå! Det eneste jeg lurer på er som det kan være skadelig for elementene? Det burde vel igrunnen gå greit, jeg vil bare være på den sikre siden :)

Benken er veldig god! Tung og solid kvalitet, men du må nok til danmark for å få tak i den :p Kjøpte den på A-Z marked i hjørring. Men jeg så netopp at Jysk har et bra utvalg av stereobenker som ligner på denne.

Hvis du fortsatt vil ha målene så kan jeg sjekke det for deg ;-)

Endret av Lick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det eneste jeg lurer på er som det kan være skadelig for elementene?

Jeg tviler på at det å heve høyttalerne et halvmeter er skadelig for elementene. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på lufttrykket. Bor du høyt oppe fra før, ville jeg vært forsiktig med å heve høyttalerne. :p

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det å heve høyttalerne et halvmeter er skadelig for elementene. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på lufttrykket. Bor du høyt oppe fra før, ville jeg vært forsiktig med å heve høyttalerne. :p

Jeg tenkte da på at den ene står oppå subwooferen mtp. vibrasjoner osv. Selvsagt tar de ikke skade av å stå høyt over bakken :p

Lenke til kommentar

Dem tar ikke skade av det nei, men det er jo en mulighet for at subben kan giste i høyttaleren som står over slik at de blir dirrelyd mellom dem, i tilegg kan jo bassen riste slik at høyttaleren plutselig detter ned på en side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...