ostehøvel Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Har lyst til å sette den ene høyttaleren min oppå subwooferen av plassbesparenede grunner. Vil dette gå greit med tanke på de heftige vibrasjonene som kommer fra subwooferen? Høyttaleren er en Dali Concept 6. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvis det er heftige vibrasjoner fra suben din ville jeg kastet den ut. En høyttaler skal ikke ha heftige vibrasjoner, selv om det er en sub. Utenom det så burde det gå greit. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Den vibrerer jo selvsagt ikke, men den får ting til å vibrere Men da prøver jeg å sette den oppå suben siden du mener det skal gå bra! Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ikke noe galt i å prøve. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Blir jo litt rart med tanke på lyden da. Er nok ikke å anbefaler. PS: hvorfor har du en sub hvis rommet er så lite at du må ha høyttaleren oppå den? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Rart? Hvordan da? Det er ikke så lite, men jeg må uansett ha suben ved siden av tven, og den andre høyttaleren står allerede oppå ett stativ slik at den kommer høyere opp. Så jeg tenkte å bruke suben som et stativ på andre siden slik at begge høyttalerne kommer like høyt opp Er ikke sikkert du skjønte det men jeg skal ta ett bilde av det senere i dag og vise hva jeg mener. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Rart? Hvordan da? Det er ikke så lite, men jeg må uansett ha suben ved siden av tven, og den andre høyttaleren står allerede oppå ett stativ slik at den kommer høyere opp. Så jeg tenkte å bruke suben som et stativ på andre siden slik at begge høyttalerne kommer like høyt opp Tror jeg skjønte det og det var det jeg mente også Altså det kunne blitt ett rart lydbildet om den ene diskanten var en halv meter høyere enn den andre Det kan faktisk virke possitivt på lyden fra subben pga mindre kabinett resonans, men motsatt for høyttaleren, men tror ikke det vli være så merkbar forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Bruker du "stativ" til Dali concept 6? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Høres noe risikabelt ut å sette en 1 meter høy gulvhøyttaler oppå en aktiv sub, kommer du borti den så kan den falle ned med et smell. Hvorfor skal du ha høyttalerene så høyt opp, sitter på barstol og hører på musikk eller noe? Endret 4. oktober 2008 av Lefse Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Høyttalerne står veldig trygt slik de er satt nå. Og grunnen til at jeg må ha dem en halvmeter opp fra gulvet er at det står sofa og bord på gulvet som blokkerer for høyttalerne, det er ikke allverdens med plass Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det ble faktisk ikke så ille som jeg trodde. Det hjelper litt med en über-TV også da. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det så bedre ut en hva jeg hadde tenkt meg. Men, fortsatt ville jeg flyttet subben ved siden av sofaen, dersom du har plass og kastet vekk det bordet. Men for all del, spiller det bedre slik det står nå er det jo bare å kjøre på. Forresten. Hvor har du fått tak i den stereo benken. Den så helt ypperlig ut for mitt bruk. Har du mulighet for å måle hvordyp og bred er den, og i tillegg hvor høy hyllene er ? :-) Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Det spiller meget bra slik det er nå! Det eneste jeg lurer på er som det kan være skadelig for elementene? Det burde vel igrunnen gå greit, jeg vil bare være på den sikre siden Benken er veldig god! Tung og solid kvalitet, men du må nok til danmark for å få tak i den Kjøpte den på A-Z marked i hjørring. Men jeg så netopp at Jysk har et bra utvalg av stereobenker som ligner på denne. Hvis du fortsatt vil ha målene så kan jeg sjekke det for deg ;-) Endret 5. oktober 2008 av Lick Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det eneste jeg lurer på er som det kan være skadelig for elementene? Jeg tviler på at det å heve høyttalerne et halvmeter er skadelig for elementene. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på lufttrykket. Bor du høyt oppe fra før, ville jeg vært forsiktig med å heve høyttalerne. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Elementene tar ikke skade av at det står sånn. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg tviler på at det å heve høyttalerne et halvmeter er skadelig for elementene. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på lufttrykket. Bor du høyt oppe fra før, ville jeg vært forsiktig med å heve høyttalerne. Jeg tenkte da på at den ene står oppå subwooferen mtp. vibrasjoner osv. Selvsagt tar de ikke skade av å stå høyt over bakken Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dem tar ikke skade av det nei, men det er jo en mulighet for at subben kan giste i høyttaleren som står over slik at de blir dirrelyd mellom dem, i tilegg kan jo bassen riste slik at høyttaleren plutselig detter ned på en side. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nei, dette er overhodet ikke farlig. Dali, for å ta et eksempel, lager jo subwoofere det er meningen å sette høyttalere på toppen av. Dali hellicon S600 MK2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå