Svanen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Er det noen som kjenner til om det er mulig å få tak i en fungerende CA modul for Canal Digital kabeltv? Har separat digital box i dag, men hadde vært fint å slippe unna denne når tv`n har digital mottaker og plass for CA modul. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354347 Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er det noen som har erfaringer med bruk av dette? Det hadde vært veldig interessant å høre om Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 ja, er det noen erfaringer der ut , eventuellt andre tråder som omhandler det samme? Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg har en Sony W4500 og benyttet denne ca én måned nå, det har fungert utmerket inkl EPG. Men jeg oppdaget at man må ha dekoderen fra CD i beredskap fordi når oppdateringene av kortet skjer kan dette ikke gjøres på en uregistrert CAM. Jeg måtte ta det ut av TVen og sette den i dekoderen fra CD i ett par minutter så var at i orden igjen, dette skjedde i overgangen okt-nov. Ble noe googling før jeg fant ut av dette :!: Deilig å slippe CD-dekoderen når TVen har en så elegant løsning på fjernkontroll og menyer. Idiotisk at man ikke kan få kjøpt en registret CAM fra Canal Digital, tipper at mange merker vil komme med DVB-C dekodere innebygd. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Greit å vite dette med oppgradering. Jeg har selv bestilt meg et slikt og håper det kommer før jul. Eneste årsak til at jeg kjøper tv med innebygd dekoder er at den jeg har , sagem, suger noe inn i granskauen. Lenke til kommentar
Firear Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg har bestilt meg den samme CA-modulen hos Komplett. Ser at de har fått bekreftet levering i morgen, så da kommer det forhåpentligvis like over helgen Er det noen som vet om jeg får HD-kanaler med dette kortet? Jeg har den digitale grunnpakken til CD, men har bare den trege, gamle digitaldekoderen nå. Fikk en Sony 46W4000 i hus for et par uker siden, så ja takk til HD... Lenke til kommentar
keberg Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Noen som vet om CAM modulen vil fungere på Sony KDL-32S2000? Har abb på Canal Digital, men hadde vært greitt å slippe å bruke dekoderen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil dette fungere ved bruk av Canal Digital kabel-TV eller kun ved parabol? Og går det an å skaffe seg et kort (Canal Digital) uten å kjøpe dekoder? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil dette fungere ved bruk av Canal Digital kabel-TV eller kun ved parabol? Og går det an å skaffe seg et kort (Canal Digital) uten å kjøpe dekoder? Ja. Nei. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Da er jo den innebygde dekoderen i TVen min i praksis ubrukelig for min del. Kjipe TV-selskaper. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kjøp en brukt boks til en 200-lapp, få kort til den fra CD, så har du kort. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg har en Sony W4500 og benyttet denne ca én måned nå, det har fungert utmerket inkl EPG. Men jeg oppdaget at man må ha dekoderen fra CD i beredskap fordi når oppdateringene av kortet skjer kan dette ikke gjøres på en uregistrert CAM. Jeg måtte ta det ut av TVen og sette den i dekoderen fra CD i ett par minutter så var at i orden igjen, dette skjedde i overgangen okt-nov. Ble noe googling før jeg fant ut av dette :!: Deilig å slippe CD-dekoderen når TVen har en så elegant løsning på fjernkontroll og menyer. Idiotisk at man ikke kan få kjøpt en registret CAM fra Canal Digital, tipper at mange merker vil komme med DVB-C dekodere innebygd. I Danmark skriver www.satinfo.dk har Canal Digital Danmark gått ut med info om at de kommer til å tilby CA moduler til TV'er med integrert tuner. Dette skulle være Conax moduler med støtte for CAS7 og parring. De Conax modulene man får kjøpt på diverse nettbutikker støtter antagelig ikke CAS7 men eldre versjoner av Conax systemet. Det samme nettstedet skriver at Viasat (NDS) jobber med å tilby NDS CAM for TV'er med integrert tuner. Jeg tror ganske sikkert at dette kommer for fullt. RiksTV tilbyr dette allerede for godkjente TV'er. Man får da tak i "Technicrypt CXV" Conax CAM som kortet parres mot. Conax CAM'en med støtte for parring ser slik ut: http://www.bestbuy.no/product_bigimg.asp?s...90&mscssid= http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digita...-mottaker-IDTV/ Endret 17. november 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har bestilt meg den samme CA-modulen hos Komplett. Ser at de har fått bekreftet levering i morgen, så da kommer det forhåpentligvis like over helgen Er det noen som vet om jeg får HD-kanaler med dette kortet? Jeg har den digitale grunnpakken til CD, men har bare den trege, gamle digitaldekoderen nå. Fikk en Sony 46W4000 i hus for et par uker siden, så ja takk til HD... Fikk min i hus nå og det fungerer bare fantastisk. Sonys innebygde promgramguid etc. parkerer jo bare sagems. Jeg har 40W4000 med CD HD pakke. Og ja HD kanalene fungerer jo seff. Noen som vet hva det koster for et duplikatkort fra CD? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Sidan det er snakk om kabel så skal det vere berre prisen på årsavgifta ingen abo-auke, MEN det er eit krav om at det blir kjøpt dekoder med, den ligger vel på 1300 for den billigaste no så totalprisen blir 1600 før du har fått kortet. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Sidan det er snakk om kabel så skal det vere berre prisen på årsavgifta ingen abo-auke, MEN det er eit krav om at det blir kjøpt dekoder med, den ligger vel på 1300 for den billigaste no så totalprisen blir 1600 før du har fått kortet. Nå har eg både dekodar og kort frå før samt abonnement, så eg trenger vel berre eit duplikat kort? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Sjekka opp dette med canal digital då ekstrakort var ei aktuell problemstilling for meg, og svaret var at kostnaden på kortet ville berre vere kortavgifta, men at dei ikkje sendte ut kort utan at det var med dekoder. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Takk for svar Jankee, kjenner plutselig ulyst mot CD. Er det mulig å kopiere kortet da? eller er det ulovlig? Endret 19. november 2008 av ronndi Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Takk for svar Jankee, kjenner plutselig ulyst mot CD.Er det mulig å kopiere kortet da? eller er det ulovlig? Det er mulig. Men det er ulovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå