DawnDusk Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Jeg synes at det å bygge sin egen PC åpner for mange muligheter og gjør det en god del rimeligere. Morsomt er det også! Men jeg leser stadig at sjasjonære PC-er mister marked og flere erstatter dem med en bærbar. Hvordan vil det derfor bli i fremtiden når man skal ha spill-PC? Må man f.eks. kjøpe ny bærbar PC hele tiden, eller vil det fortsatt holdes igang stasjonære for gamere? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Fremtiden er ganske "på kort sikt" når det kommer til å handle pc. En laptop vil ikke kunne erstatte en stasjonær fullt ut likevell, og er dyrere i innkjøp hvis man sammenligner lik spec. Selv bygger jeg ny stasjonærpc jo jobb nå. Jeg kunne selvfølgelig gått for bærbar... men jeg får ingen 8kjerne bærbare enda. Klart, jeg kunne fått en heftig laptop hvis jeg spytta i nok penger, men da ville den vært mer slepbar enn bærbar. Tror nok den stasjonære pc'en vil leve lenge enda, og den er i alle fall ikke død pr. i dag. Men man kan heller si at markedet er mer fleksibelt og man har flere valg innenfor samme bruksområde når man skal kjøpe i dag. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg holder også på å bygge ny PC. Bærbare er moden for utskiftning. Den takler egentlig ikke WoW, skulle gjerne hatt stabil 30 fps, men er alltid under, og avhengig av hvor jeg er hen i spillet, så avhenger også ytelsen. Så jeg er på jakt etter ny en om en stund, la oss noen få måneder. Det haster ikke, Acer Ferarri er overlegen på byggekvalitet. Den er egentlig så god som ny. Men at flere går over på bærbare er greit nok, det. Men markedet for stasjonære vil stå lenge. Ser ikke at det forandrer seg. Det er ikke sånn at folk må være på farten hele tida. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som nevnt har den stasjonære PC mange år igjen å leve. Hva som er best av stasjonær og bærbar, avhenger av ens bruksområde. En stasjonær PC er og kommer i mange år til å være kraftigere enn bærbar. Ikke noe vondt ment, men synes det er litt komisk når folk febrilsk leter etter en bærbar PC til spilling, og dette til 5000-7000 kroners segmentet. Skal maskinen brukes til spilling, så kjøp stasjonær. ønsker man en bærbar spill enhet, kommer man bedre ut med en Nintendo DS eller Sony PSP maskin. En god ide om man skal kjøpe nytt er å være litt som Ole Brumm, og si ja takk - begge deler. Si man har rundt 10000 kroner til PC kjøp. Kan man bruke 2500-3500 kroner på en bærbar PC, og 7000-7500 kroner på en stasjonær. Den bærbare brukes til kontoroppgaver som jobb og lekser, samt lett underholdning som nettsurfing og enkel film og musikkavspilling. Den stasjonære brukes til mer krevende underholdning som spilling. Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Takk for raske svar! Forklarte også litt uklart selve spørsmålet også, nemlig hva gjør man når stasjonære er ute av markedet? Vil vi få muligheten til å bygge egne bærbare PC-er tror dere? På en stasjonær kan man utføre fortløpende oppgraderinger på den minste ting, men på bærbare er dette vanskelig i dag. Tror dere at muligheten til å bygge egne PC-er vil forsvinne i fremtiden og at vi blir bundet til ferdigkonfig. bærbare med dårlige muligheter for oppgardering? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Du snakker som om stasjonære maskiner vil forsvinne, hvor i alle dager har du dette fra? Btw.. Dette kommer aldri til å skje Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Det er det inntrykket jeg har fått fra mange - at bærbare vil erstatte stasjonære, og dermed vil stasjonære fases ut etter hvert. Mange som derfor sier at stasjonære vil forsvinne fra markedet siden det ikke blir lønnsomt lenger. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Det er det inntrykket jeg har fått fra mange - at bærbare vil erstatte stasjonære, og dermed vil stasjonære fases ut etter hvert. Mange som derfor sier at stasjonære vil forsvinne fra markedet siden det ikke blir lønnsomt lenger. Jeg jobber i et firma som selger datamaskiner og ca 70-80% av maskinene vi selger er bærbare, men det betyr ikke at det ikke er marked for stasjonære. Men du har rett i at det er mange som erstatter den stasjonære med en bærbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå