Gå til innhold

ISDN-kort problemer/mystikk

Anbefalte innlegg

Jupp, noe veeeldig mystisk.

I flere år har jeg brukt mitt trofaste ISDN kort, som jeg mener og tror er et Kingston kort. Dette kortet brukte Asuscom drivere. Merkelig? Ja det synes jeg å. Men det har funger heeelt fint, intill ca. et halv år siden. Da plutselig sluttet det å virke, jeg årøvde alt, re-innstalerte windows, byttet PCI slot, you name it, Iv tried it. Men så oppdaget jeg noe WIERD!

Da jeg hadde ISDN kabelen i ISDN kortet, sluttet telefonen å virke, ikke noe ringelyd. Da jeg tar kabelen ut, wups, der funker telefonen. Hmmm, tenkte jeg, det er sikkert noe feil med ISDN kabelen, men akk, det var det neimen meg ikke. Kabelen funket helt fint, så da tenkte jeg, det er sikkert noe galt med ISDN boksen, men neida, den funker fint på den andre maskinen våres (den jeg sitter på nå). Da ga jeg opp, å tenkte at ISDN kortet nok hadde kortsluttet/gitt opp, og dratt til data himmelen.

Så gikk det et halvt år, før jeg da fikk fingeren ut, og kjøpte meg ett nytt kort. Det var Asuscom, og det kortet bruker akkurat de samme driverne som Kingston kortet brukte. JEg innstalerer driverne, og kortet funker ikke. Telefonen funker heller ikke...

Syptomer: Kortet funker faktisk, sånn omtrent veeeldig sjeldent (det nye kortet) Da jeg tre ganger fikk meg på nettet med kortet, var det de to første ganger, veeeldig dårlig hastighet (det sto 64k), og alt stoppet etter litt... Mirc funket ikke helle. Den tredje gangen gikk alt nice, mIRC funket, men etter 15 min, så disconnecter mirc (de sier det var software problem), og resten av nettet funker heller ikke...

Jeg har prøvd all slags innstillinger, jeg har byttet ISDN kabler, men jeg finner ingen feil!

Så det siste mystikken, når jeg hadde det forige kortet UT av pcen (Ja, ikke noe strøm til), og puttet ISDN kabelen inn i (som såklart også var i ISDN boksen) så funker ikke telefonen, ingen tone. Det samme symptomet er på mitt nye kort også...

Jeg forstår ingenting lengere.... helt blank :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...