unwill Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det er så mange "gode" java Editor der ute og det er vanskelig å velge... har akkurat innstallert IntellJ for å sjekke om den er noe bra å bruke. Har et par spørsmål... Hvilken har dere prøvd? Og hvor lenge har dere brukt den? Og hvilken syns du er best? (og gjerne litt + / - til hver editor). TextPad + Liten og rask, krever lite systemressurser - Er ikke spesiallisert for å skrive Java. JCreator Pro + Krever lite ressurser - Ikke så veldig mange ekstra funksjoner... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Bruker for det meste JCreator, men også en del Forte. Liker vel best JCreator av de to pga at den er så mye enklere og raskere (skrevet i C++ såvidt jeg vet). Forte derimot har mange "sneisne" funksjoner. Finnes sikker FLERE andre, men siden de to jeg nevnte også er vanligst på skolen så holder jeg meg til de foreløpig. Har ellers brukt v3 av JBuilder. Denne var grei. De nyere versjonene av denne har jeg ikke satt meg inn i, men så raskt at disse var mye mer HEAVY, noe ala Forte (eller Netbean som den bygger på). Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Bruker eclipse 2.1 rc3. Hentes fra http://www.eclipse.org Den er gratis, har bra med refactor muligheter, bra code assist og bra ytelse til å være skrevet i java. Pluss plugins i bøttevis, også komersielle. Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 JCreator Pro er det beste syns jeg ellers bruker jeg også JDeveloper men den krever "litt" mer resursser Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Bruker NetBeans. Krever en del ram, og er litt tung, men har en masse funksjonalitet (også GUI Editor) og er gratis. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 JCreatorPro. Enig i at forte kan være bedre, men liker simplisiteten i JCreatorPro btw, jeg er ikke glad i at Forte ol. tar fra meg kontrollen over koden. Noen som er enige? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 JCreatorPro. Enig i at forte kan være bedre, men liker simplisiteten i JCreatorPro btw, jeg er ikke glad i at Forte ol. tar fra meg kontrollen over koden. Noen som er enige? Dette kan en vel velge? Eller? Har iukke brukt Forte så mye, men liker særlig shotcutsene. F.eks Sout + space blir System.out.println("") osv. Kan jo lage egendefinerte slike shortcuts også. Genialt for sløve slasker som meg selv! Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Pleide å være svoren tilhenger av Kawa, men etter at realNetworks kjøpte opp rettighetene til det har det ikke kommet nye oppdateringer for å beholde kompatibilitet med nye versjoner av JDK (eller j2sdk som det heter nå). Derfor har jeg gått over til JCreator Pro, som har nok likheter med Kawa til å gjøre det til en svært myk overgang. Men til små prosjekter (en eller to klasser uten egen package) pleier jeg å klare meg med UltraEdit. Lenke til kommentar
armyman Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 intellij er klart best av de jeg har sett (forte, jcreator, intellij, emacs, notepad). Lenke til kommentar
runeb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg bruker TextPad. Veldig greit å kunne bruke samme program til flere forskjellige språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå