Bllink Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Heisann! Har en Audi A4 B5 96mod. Register reima er på fare punktet til å må skiftast, det er eg klar over, og har en kar som kan gjøre det til meg. Men i det siste når jeg har kjørt har det komt en mørk brumme lyd fra motoren. Hørest nett ut som dynamo støy fra høytallerene bare at det er fra motoren og mye mørkere. Det vil sei at gir jeg mer gass så blir frekvensen på lyden høgre vist dere skjønner, og omvendt, hører den såvidt om jeg kjører i 30km/t feks. Det jeg lurer på er om dette kan ha noen sammenheng med register reima, eller om det er ei vifte eller noe sånt som har tatt kvelden? Jeg hører ikke lyden når bilen står på tomgang. VELDIG takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Eksoslekkasje et sted kanskje? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hmm, tviler egentlig sia bilen går som den skal. Har nett skifta ein magnetventil, og før den vart skifta gikk den ujevnt på turtall og slukna av og til på tomgang. Endret 3. oktober 2008 av Bllink Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Sjekk for eksosleksasje, spesielt rundt lyddemperne. Du har ikke et deffekt hjullager? Dvs får du bare lyden under kjøring, eller når bilen står stille og? Det kan også være vannpumpa som lager ulyden, og den byttes som oftes med reg-reim om den drives av den. Endret 4. oktober 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Eksoslekkasje er forøvrig ganske enkelt å finne ut av. Bare prøv å blokkere eksosrør[et/ene]. Dersom det bygger seg opp trykk, så er det tett. Dersom det ikke bygger seg opp noe særlig med trykk, så er det lekkasje et sted. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Sjekk for eksosleksasje, spesielt rundt lyddemperne. Du har ikke et deffekt hjullager? Dvs får du bare lyden under kjøring, eller når bilen står stille og? Det kan også være vannpumpa som lager ulyden, og den byttes som oftes med reg-reim om den drives av den. Sia du nevnte det med hjullager, har eit gåendt drivledd på venstre side framme. Asso at det slår framme når jeg legger bilen fullt over. Og nei, får ikke lyden på tomgang, men har ikke prøvd å ruse den dog. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Nå har jeg sjekka om det er eksos lekkasje, med å putte 2 flasker opp i pottene bak. Og kom fram til at det ikke var det, sia bilen tar et skikkelig "åndedrag" når eg tar dei ut igjen :O Lenke til kommentar
humble Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Sjekk for eksosleksasje, spesielt rundt lyddemperne. Du har ikke et deffekt hjullager? Dvs får du bare lyden under kjøring, eller når bilen står stille og? Det kan også være vannpumpa som lager ulyden, og den byttes som oftes med reg-reim om den drives av den. Sia du nevnte det med hjullager, har eit gåendt drivledd på venstre side framme. Asso at det slår framme når jeg legger bilen fullt over. Og nei, får ikke lyden på tomgang, men har ikke prøvd å ruse den dog. Heisann! Jeg opplever nøyaktig det samme problemet med min Audi A4. Har også et drivledd som er defekt. Lurer på om du fant ut hva problemet var? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, hadde det på verksted, og var vist et hjullager bak som var gåent. Veldig rart sia det hørtest ut som det kom fra motoren:) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Fort gjort at lyden forplanter seg rundt om i bilen. Har blitt veldig forbauset selv flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå