Gå til innhold

Holder 400W på ny pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er usikker på om min Fortron Source 400W PSU holder til nytt oppsett:

C2D E8400 3ghz

Asus P5Q Se/r hovedkort

ATI HD3560 pcie2 512 ddr3

1x Samsung sp 250g sata

1x DVD drev

4x1gb ddr2 1066

Blir nok litt i svakeste laget. Spessielt om PSU'en ikke har PCIe kontakt...

Forresten: Dårlig skjertmkort

Lenke til kommentar

Hadde du gjort hjemmeleksen, ville du oppdaget at ATI HD3650 ikke trenger PCIe kontakt

C2D E8400 3ghz

Asus P5Q Se/r hovedkort

1x Samsung sp 250g sata

1x DVD drev

4x1gb ddr2 1066

Holder i massevis. Kjører noe lignenede (AMD 65W TDP) og samme skjermkort på Fortron Source 350W PSU

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Hadde du gjort hjemmeleksen, ville du oppdaget at ATI HD3650 ikke trenger PCIe kontakt

C2D E8400 3ghz

Asus P5Q Se/r hovedkort

1x Samsung sp 250g sata

1x DVD drev

4x1gb ddr2 1066

Holder i massevis. Kjører noe lignenede (AMD 65W TDP) og samme skjermkort på Fortron Source 350W PSU

Hadde du gjort din hjemmelekse hadde du visst at de fleste best-ytende skjermkort trenger ekstra strøm. (PS: gjør aldri gjemmeleksa)

Og hadde du heller ikke vært så tøff i trynet hadde du spurt om jeg hadde SJEKKET det. Jeg antok det bare siden jeg ikke gadd å bekrefte det

Og dessuten Mecanicus så blir et oppsett med så liten PSU dårlig ytelse på. 500W ++ gir bra "performance"

Lenke til kommentar

C2D E8400 3ghz

Asus P5Q Se/r hovedkort

1x Samsung sp 250g sata

1x DVD drev

4x1gb ddr2 1066

Hadde du gjort din hjemmelekse hadde du visst at de fleste best-ytende skjermkort trenger ekstra strøm. (PS: gjør aldri gjemmeleksa)

Og hadde du heller ikke vært så tøff i trynet hadde du spurt om jeg hadde SJEKKET det. Jeg antok det bare siden jeg ikke gadd å bekrefte det

Og dessuten Mecanicus så blir et oppsett med så liten PSU dårlig ytelse på. 500W ++ gir bra "performance"

Så får man jo vanligvis med en molex til 6pin PCIe adapter om skjermkortet trenger ekstra strøm....

Og å si at 500w gir bedre ytelse er feil, så lenge maskinen ikke bruker over 400w på full load så taper du på ingen måte ytelse da maskinen får den strømmen den trenger.

Til trådstarter: Jeg har en C2D E6750, en Radeon HD3870 og en 400w psu (uten at jeg mister eller har mistet ytelse) holder for meg så 400w burde ikke være for lite for oppsettet ditt.

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Her er et bedre skjermkort enn det du hadde valgt og ikke så mye dyrere

Jeg har allerede kjøpt alle komponentene, satte alt sammen igår. kjøpte skjermkortet pga det er lydløst og det duger, vet ikke om det du linket til er lydløst + ETA er langt ut i oktober...

Nå var det en som hadde ganske likt oppsett med en Corsair VX-450 som fikk problemer som forsvant med større PSU.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1010807&hl=

Han hadde vel et litt mer krevende system, heftigere skjermkort, flere disker, ?lydkort, mer krevende hovedkort?...

uansett..

har fått lånt et gammelt chiefteckabinett med 340W psu i og den har vært stabil den lille timen jeg har hatt den på, så det ser ut til at 400w min skal duge fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...