Gavekort Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Guten tag! Jeg sitter nå med laptopen i fanget og vifta sviver som det suser, dessverre litt for mye for meg. Så jeg lurte, jeg har vært inne på innstillingene til batteri og stillt opp minimumfrekvens til 100% (dvs: Den alltid har 100% klokk), men om jeg stiller den ned til 50% og samtidig har maksimumfrekvensen på 100% vil jeg da få en stillere pc samtidig som jeg har den samme ytelsen som nå? Edit: Leif Endret 3. oktober 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Motoren i bilen min går kun kjappest på høyt turtall (gassen i bånn), så hvis jeg fjerner foten fra gasspedalen vil farten gå ned. Klokker du ned vil ytelsen gå ned, men driver du med skrivebordsoppgaver eller surfer på nett trenger du ikke mer enn 10-20% av cpu kraft og kan helt fint klokka ned til 50% uten pc'n blir sløv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Nå missforstod du meg litt. Jeg snakker om minimal frekvens, slik at den klokker ned det jeg ikke trenger, jeg vet selvfølgelig at pc-en blir dårligere om jeg klokker ned maksfrekvensen, men nå snakker jeg om minimumfrekvens, altså det minste den har lov å klokke den ned til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå