Oddybody Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei. Skal til USA og lurer på om det er mykje penger å spare på Wii-konsoll og -utstyr, og i kva for butikkar. Dersom eg kjøpar konsollen i USA, kva må til for å bruka den i Norge då (mtp. strømforsyning)? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei Du kan bruke konsollen som vanlig, men du vil trenge en strømovergang fra Amerikansk til Europeisk strøm/veggkontakt. Du har nødt til å importere spill fra Amerika fordi Europeiske PAL spill vil ikke funke uten en ekstra software. Wii Remote/Nunchuc er regionfritt. Wii points er regionsperret. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Lønner seg like å kjøpe Wii i USA, som HammerBro nevnte så må du da kjøpe NTSC spill (USA) og dette får du ikke kjøpt i norske butikker (vi har PAL). Prisen vil nok være lavere, men så må du punge ut med mer penger for å bestille spillene fra utlandet og eventuelt betale toll på de...så i lengden kommer du til å betale mer. Ekstra utstyr som håndkontroll osv kan du derimot kjøpe. Nintendo DS Lite kan du kjøpe. Denne er har ikke noe NTSC/PAL å forholde seg til. Endret 4. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 tror eg kanskje kjøper konsollen i Norge, åsså kjøper utstyr og spel når eg er i USA og Skottland. Greit å ha mulighet til å få fiksa konsollen om noko går sundt. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Angående strøm kan du enten kjøpe en strømomformer eller denne adapteren som jeg selv bruker på min amerikanske Wii. (Tror jeg har skrevet det i utallige import-emner på forumet her ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå