kevinedomm Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som emnetittel sier, hvor lenge varer clutchen på en scooter som er orginal og bare kjørt uplombert? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg vil tro at clutchens tilstand vil være den samme om 50år.. Altså ikke tilstedeværende. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Der tar du nok feil RS125. Se her. http://www.scootercommunity.com.au/blogs/s...hq/DSC03209.jpg Clutchen holder veldig lenge.. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Har nylig byttet selv, til sports-clutch fordi jeg skiftet til sport syll scooter.bmp Endret 3. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Takk for godt svar Men burna litt idag, og merket at det ikke var bare dekket som røk, kom en masse røyk ut av variatordekselet også. Clutchen funker fortsatt like godt, men om man til slutt må bytte, lønner det seg da å bytte til sportsclutch? Vil den da holde lengre, og vil det ha noe å si på ytelsen i positiv retning når scooter'n bare er gameboya og ikke trimmet? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Det at det røyk kom ut av variatordekselet kan være fordi reima sklir eller lignende. Eller så kan det være at det så ut som det kom derfra? Forskjellen på clutcher er kontaktpunkt, kraftoverføring osv. Jeg tror ikke det har så mye å si om du ikke har skiftet syll, da det er først da kreftene river skikkelig til. Feks fra Speedoptions om en Hebo Racing Clutch. "Men husk at du må ha en skikkelig kraftig sylinder å kjøre den mot. Har du ikke sylinder i racing-klassen eller sterkere kan clutchen i værste fall bli liggende å slure kontinuerlig. Den slites da vesentlig kjappere enn normalt." La oppsettene passe skjønner du Sport syll - Sport/Street Clutch Racing Syll - Racing Clutch Endret 3. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Jeg vil tro at clutchens tilstand vil være den samme om 50år.. Altså ikke tilstedeværende. Ønsker ikke å starte en krangel her men..; Hvis du ikke vet hva du prater om, er det egentlig best å ikke si noe Sånn at du ikke gir bort feil info om ting. (Du skjønner det sikkert hvis du tenker deg at du spør noen hvilken dyse du bør ha på din RS med f.eks. effektanlegg og sylinder, da vil du ikke få feil dyse-størrelse, da blir det fort skjærings) Endret 4. oktober 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vil tro at clutchens tilstand vil være den samme om 50år.. Altså ikke tilstedeværende. Ønsker ikke å starte en krangel her men..; Hvis du ikke vet hva du prater om, er det egentlig best å ikke si noe Sånn at du ikke gir bort feil info om ting. (Du skjønner det sikkert hvis du tenker deg at du spør noen hvilken dyse du bør ha på din RS med f.eks. effektanlegg og sylinder, da vil du ikke få feil dyse-størrelse, da blir det fort skjærings) Kunne sagt det samme til deg. Scootere har ikke clutsh. I prinsippet er det akkurat det samme, men den funker på en annen måte og heter noe annet. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Neivell? da kan du vel forklare meg hva dette er? http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=617 Hvis jeg ikke veit hva jeg snakker om, sier jeg ikke noe heller. ------------------------------------- "I prinsippet er det akkurat det samme, men den funker på en annen måte og heter noe annet." Vel, hva heter det da? Vet godt at clutchen på en scooter ikke er identisk med clutchen på en AM6 Men clutch er clutch --------------------------------------- Trådstarter: Tror ikke det har noe hensikt å bytte clutch, med mindre du har litt heftigere trim. Det at det røyk ut av variator-dekselet kan være reima som ikke fikk helt tak.. Endret 5. oktober 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vil tro at clutchens tilstand vil være den samme om 50år.. Altså ikke tilstedeværende. Ønsker ikke å starte en krangel her men..; Hvis du ikke vet hva du prater om, er det egentlig best å ikke si noe Sånn at du ikke gir bort feil info om ting. (Du skjønner det sikkert hvis du tenker deg at du spør noen hvilken dyse du bør ha på din RS med f.eks. effektanlegg og sylinder, da vil du ikke få feil dyse-størrelse, da blir det fort skjærings) Kunne sagt det samme til deg. Scootere har ikke clutsh. I prinsippet er det akkurat det samme, men den funker på en annen måte og heter noe annet. Visst har scootere clutch, er variator OG clutch, ikke alt i en. Regner med at clutchen holder lengre enn motoren da. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) LoL Hvorfor kommer du å sier at scooter ikke har clutch når jeg har vist bilder av en scooter clutch, og når jeg sier at jeg nettopp har bytta selv?! Her er den gamle min forresten, hvis du fortsatt tror scooter ikke har clutch. Den sitter utpå drevet som går på bakhjulet, og jobber sammen med variatoren. Litt mer peiling neste gang? Endret 5. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Det er ikke en clutch, men en sentrefugeclutch. En clutch har lameller. Mener du at en bil med automatgir også har clutsh? Endret 6. oktober 2008 av Jan_Erik Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Det er ikke en clutch, men en sentrefugeclutch. En clutch har lameller. Mener du at en bil med automatgir også har clutsh? I rest my case. Du motsier jo deg selv uansett. Endret 6. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er ikke en clutch, men en sentrefugeclutch. En clutch har lameller. Mener du at en bil med automatgir også har clutsh? I rest my case. Du motsier jo deg selv uansett. Er en oppvaskemaskin en vaskemaskin? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) ja, begge er maskin som vasker ting. Men nok offtopic nå. Han spurte ikke om det er eller ikke er clutch på scooter, for det visste han jo allerede at det var. Endret 6. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er ikke en clutch, men en sentrefugeclutch. En clutch har lameller. Mener du at en bil med automatgir også har clutsh? En bil med automatgir har converter, ikke clutch. Er forskjell på automatgiren på en bil og på en scooter.. Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er ikke en clutch, men en sentrefugeclutch. En clutch har lameller. Mener du at en bil med automatgir også har clutsh? En bil med automatgir har converter, ikke clutch. Ja (eller momentomformer) men det brukes på samme måte som en clutch, akkurat som sentrefugalclutchen på en scooter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå