Gå til innhold

[Analyse] Metallica - Whiskey in the Jar

konduktans

Anbefalte innlegg

Nå har jeg åpnet øynene for metallica og funnet ut at de faktisk har et par bra sanger. En av de som gravde seg inn i korttidsminnet mitt var Whiskey In The Jar. Jeg har sett på lyrics og funnet ut at det er en slags historie om Captain Farrell som blir ranet og drept av jeg-personen. Jeg-personen er også sammen med Molly, som tydeligvis lurer denne personen.

Noen som har noe mer interessant å si om sangen? F.eks når var det? Jeg tenker med ett cowboy-tiden da det er snakk om pennyer og at han har to pistoler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg åpnet øynene for metallica og funnet ut at de faktisk har et par bra sanger. En av de som gravde seg inn i korttidsminnet mitt var Whiskey In The Jar. Jeg har sett på lyrics og funnet ut at det er en slags historie om Captain Farrell som blir ranet og drept av jeg-personen. Jeg-personen er også sammen med Molly, som tydeligvis lurer denne personen.

Noen som har noe mer interessant å si om sangen? F.eks når var det? Jeg tenker med ett cowboy-tiden da det er snakk om pennyer og at han har to pistoler.

Først og fremst.. det ikke Metallica som har skrevet låta; for det andre, wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Whiskey_in_the_jar

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Hvis du mener at "Whiskey" er av de "par gode sangene" anbefaler jeg at du hører på litt mer Metallica, og særlig 80-tallsmaterialet og The Black Album/Metallica (91'), som kanskje er lettere å bli hekta på enn de nyere platene, selv om de etter min smak er like bra, med unntak av St.Anger. Bare en liten oppfordring =) Og hvis du ikke allerede vet det, så er Whiskey In The Jar fra albumet Garage Inc, dobbel-cd fra 1998, som består utelukkende av cover-låter fra diverse Metallica-perioder. Cd1 er nyinspillinger fra 98'.

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar

Det er Thin Lizzy som gjorde Whiskey in the jar om til en rocke låt. Du bør skippe metallica og heller høre på albumet living dangerous av thin lizzy. Av enkeltsanger så kan jeg anbefale, Waiting for an alibi, jailbreak eller dancing in the moonlight

Lenke til kommentar
Det er Thin Lizzy som gjorde Whiskey in the jar om til en rocke låt. Du bør skippe metallica og heller høre på albumet living dangerous av thin lizzy. Av enkeltsanger så kan jeg anbefale, Waiting for an alibi, jailbreak eller dancing in the moonlight

Men alle veit at dette er den kuleste versjonen av dem alle ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...