Melvin Snerken Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Heisann Har fått litt problemer med min bærbare pc. Sist gang jeg slo den av, hold jeg bare inne avknappen. Litt feil kanskje, men pleier å funke. Men nå, skulle jeg slå den på. så skjer dette Starter, kommer inn i der hvor det står at pcen slo seg av pga strømbrudd elns bla bla og start windows etter vanlig måte eller sist fungerende kofigurasjon. Jeg tar å starter windows. Boot menu, så kommer en blåskjerm som varer i et kvart sekund. så er det på'an igjen med det samme.. Hva skjer?? Hjelp meg... Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Du kan jo forsøke å starte fra windowscd'n din og velge å reparere fra menyen som da kommer. Husker ikke i farta men tror det er F2 eller F12 du holder inne under oppstart for å velge bootkilde. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Fine! Vil jeg miste noe av dokumentene eller filene mine da? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nei, du mister ingenting. Windows vil bare forsøke å reparere oppstartsfilene. Verdt et forsøk og du har ingenting å tape! Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Noen her som kan hjelpe meg? Har funne xp cden, satt i. booter. Kommer til setupmenyer der en kan trykke enter for å innstalere eller E for å reparere. Inne på Innstalerings menyen er det ingen repareringsfunksjon. Men trykker jeg E på setup menyen, kommer jeg til en side der jeg må skrive noen koder. Hva skal jeg skrive for å få fiksa problemet mitt? Har googla det, men finner så mange forskjellige svar at jeg ikke veit hvor jeg skal snu meg. Noen som kan hjelpe, og veit akkurat hva jeg skal gjøre?? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Boot til reprasjonskonsollen i windows, prøv å skrive fixmbr og fixboot. Tror du kan skrive "help" for å få opp alle alternativene. Etter å ha søkt litt, ser jeg at du kan reparere windows ved å reinstallere, uten at det endrer systeminnstillingene eller at du mister filer: http://www.geekstogo.com/forum/How-to-repa...ws-XP-t138.html Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Klarte å ta et bilde av den lynkjappe bluescreenen, fikk med halvparten. Noen som skjønner hva jeg skal gjøre. Googla "unmountable_boot_volume" og kom frem til dette. Skal jeg bare ta å trykke E i XP SETUP, for å så skrive inn chkdsk /r og så skrive exit, og thats it?? Begynner å haste litt, trenger pcen til skolen.. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 HURRA!! Jeg klarte å fikse pcen min :D Takket være denne linken: http://msgoodies.blogspot.com/2007/08/fixi...on-windows.html Snakkes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå