Gå til innhold

Veggfeste til Panasoni 42" PX80, hjelp! [Løst]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullekopp. Også Biltema oppgir hvor mye vekt veggfestene deres tåler, og de har ikke råd, verken i penger eller i anseelse til å selge fester som får TV-er med vekt innenfor de oppgitte spesifikasjonene til å ramle ned.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Ja, jeg endte opp med å kjøpe det jeg linket til. Henger nå helt i begge ender på veggfestet, men ser ut til å være bra! Kvaliteten virker også som er super. Følger med masse skruer til forskjellige standard og tom. 2 hengelåser til å feste tvn til veggfestet=)

Lenke til kommentar
Tullekopp. Også Biltema oppgir hvor mye vekt veggfestene deres tåler, og de har ikke råd, verken i penger eller i anseelse til å selge fester som får TV-er med vekt innenfor de oppgitte spesifikasjonene til å ramle ned.

Vel jeg skriver stor sett ikke uten at jeg har et godt argument Svinks...

Hva Biltema garanterer er jo et eget kapitel som mange andre ting de selger "billig".

Min svogers veggfeste fra akkurat "Biltema" ble kjøpt inn men bøyet seg etter hvert så mye samt at skruene var 50% ut av veggen før de byttet til et kvalitetsfeste.

Dette kommer jo selvsagt også på hvordan tv/vekt er og i dette tilfellet så var det en 42 tommer LG PG6000 som ikke gikk i bakken grunnet dette. PS- dette var en panelvegg.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
skruene var 50% ut av veggen før de byttet til et kvalitetsfeste.

I dette tilfellet kan det høres det ut som om det var kombinasjonen av skruer og vegg som var feil? Da de byttet feste, brukte de samme skruer som sist, og i så fall: Holdt skruene bedre med det nye veggfestet?

Lenke til kommentar
skruene var 50% ut av veggen før de byttet til et kvalitetsfeste.

I dette tilfellet kan det høres det ut som om det var kombinasjonen av skruer og vegg som var feil? Da de byttet feste, brukte de samme skruer som sist, og i så fall: Holdt skruene bedre med det nye veggfestet?

Nei det var selve feste som ga etter og bøyet seg da metallet i festet var for mykt...

Lenke til kommentar
At festet bøyer seg skulle ikke få skruene til å dra seg ut av veggen. Derimot, hvis skruene først dras ut og festet er belasta uten at det er skrudd tett inntil veggen, vil det kunne bøye seg.

Så hvis festet får for mye tyngdepress så gir ikke skruene etter? Dette blir nå egentlig litt for dumt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...