Quattro7 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei, Jeg har et Canon EOS 400D, og har hatt det i litt over et år. Jeg har hele tiden brukt Vista, og jeg får åpnet kameraet som et lagringsmedium der. Nå har jeg byttet til XP, og her får jeg kun kontakt med kameraet gjennom "Veiviser for skannere og kameraer". Får dermed ikke RAW-bilder. Noen som vet hvordan jeg kan få til det samme i XP som jeg gjorde i Vista? Å få kameraet som et lagringsmedium? Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 På mitt Sony a300 så kan man endre hva du vil at kameraet skal vises som på instillinger på kameraet, du kunne prøvd det. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Legg in ZoomBrowser fra Canon, den originale programvaren... Der kan du importere både raw og jpg. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei, Jeg har et Canon EOS 400D, og har hatt det i litt over et år. Jeg har hele tiden brukt Vista, og jeg får åpnet kameraet som et lagringsmedium der. Nå har jeg byttet til XP, og her får jeg kun kontakt med kameraet gjennom "Veiviser for skannere og kameraer". Får dermed ikke RAW-bilder. Noen som vet hvordan jeg kan få til det samme i XP som jeg gjorde i Vista? Å få kameraet som et lagringsmedium? Kameraet kommer altså ikke opp som en egen disk i Min datamaskin? Uansett skal du kunne trykke på "viderekomne brukere" i denne veiviseren ("Hvis du vil kan du arbeide direkte fra enheten. Dette alternativet anbefales for viderekomne brukere"). Om du ikke får opp dette så aner jeg ikke hva problemet er, det fungerer i alle fall fint her med 400D og XP. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Kjøp deg minnekortleser. Ikke like enkelt som å installere et program, men hot damn, det er verdt det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 last ned EOS Utility Enig, Canon har meget bra software som følger med kameraene...har flere kortlesere jeg, men foretrekker å bruke kameraets programvare... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå