Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Skal ta bilder av min niese på 7 mnd i forbindelsemed en skoleoppgave, og lurte på om noen her kanskje har noen tips eller gode ideer til hva slags bilder jeg kan ta. Har tenkt på å feks ta bilder av hennes hånd i moren/farens hånd og lignende, selv om det blir veldig klisjè. Kanskje noen her har noen linker til bilder/gode fotografer jeg kan hente inspirasjon fra? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Søk i google på babybilde/r ga meg 96500 bilder. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 http://www.deviantart.com/#catpath=photogr...er=9&q=baby Babyer er rene og uskyldige vesener. Dette kan understrekes med lyse, milde farger og uklar bokeh, for eksempel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Å søke på google/deviantart hadde jeg fint klart uten å spørre her, jeg tenkte på noe litt mer spesiellt og inspirerende enn random bilder fra google. Kanskje noen vet om noen gode fotografer? Jeg tenkte på noe lignende dette. En dyktig, norsk fotograf på deviantart som har tatt. http://ninazdesign.deviantart.com/art/Baby-Toes-98742648 Ja, vet jeg liket fra deviantart nå, men det er nettopp derfor jeg spør her om noen her har andre linker til andre fotografer. Takk til deg, pederk. Du hadde i alle fall noen bra tips å komme med. Endret 4. oktober 2008 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Gå ut i fra det pederk sier, og få til så mykt lys som mulig. Å softe hud på babybilder funker som regel ganske bra for å få til det uttrykket han beskriver. Ta detaljbilder av hender/føtter, nærbilde av øyer osv. Mest mulig slikt så kan du prøve å sette sammen noe. Hvis babyen er rolig kan du begynne med å ta bilder av henne mens hun ligger, også få henne til å sitte. Be foreldrene om å ta med noe hun kan leke med. Du sier ikke særlig mye om setting og slikt - har du tilgang på studio? Og hvilket utstyr skal du bruke? Endret 5. oktober 2008 av matsktsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Takk for tipsene. Har desverre ikke tilgang til studio nei, så blir nok bare å ta bilder hjemme hos dem. Har ikke akuratt mye utstyr, et Nikon D80-kit (18-135mm). Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ble selv far for første gang på lørdag. Har tatt noen hundre bilder av jenta allerede, og flere skal det bli. Har sett fått inspirasjon fra foto.no, flickr osv osv... Se bilder, prøv og lær:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Takk for tips, og gratulerer Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Tenkte å leke meg litt med enkle studiosett i morgen. To lamper/blitser fra kaffebrus. Noen som har tips til hvordan jeg skal sette opp de to lampene, plassere barnet hen, stå selv osv osv? Er klar for tips før jeg i morgen skal legge barnet på et lammeskinn og knipse bilder med mitt nyankomne Canon 40D:) Vet at lammeskinn nok har utspilt sin rolle, men ser for meg noen fine bilder når jenta finner roen på skinnet. Noen som vil prøve å hjelpe en nybakt far? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå