Gå til innhold

[LØST]Prosesser bruker 67% Minne! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaha,da kan det være normalt også? Den ene svchost'en bruker jo 174000kb minne!

Jeg undret meg jo mest over at det brukes 67% Minne totalt! Og det i tomgang,forstås? Noen ganger er det nede i 35% men aldri lenger ned en det.

Er dette normalt i Vista?

Lenke til kommentar

Hei, for å ta det siste først. Ja vista bruker mye minne punktum. Og jo mer du har jo mer cacher den i minnet. 4GB i vista64 er anbefalt om man bruker pcen til krevende oppgaver og multitasker mye. Men før jeg sier noe mer om hvor lite eller mye minne pcen din bruker så må du nesten si hvor mye minne den har. Har du 4GB eller mer og den bruker 67% så er det noe mye om du ikke har en shitload med programmer oppe. Har du feks. bare 2GB så er det ikke så mye.

Jeg har vista64 og bruker nesten 4GB av 8GB. Men da har jeg jo også oppe et dusin programmer eller mer. Tenker som så, hvorfor lukke de når jeg har nok minne og cpu til å dra de uansett? Min ene svhost bruker til sammenligning 240MB minne....

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Nå har jeg rukket å komme ned på 29%!

Jeg oppdaget til slutt at utorrent var forbryteren. Vista's disk-cache samlet opp trafikken i minnet, om jeg forstå det riktig. Men dette kunne bypasses med en avansert innstilling i uTorrent.

Så er jeg igjen fornøyd med min nye Pc!

Og STORT TAKK til dere engang til! :dribble:

Lenke til kommentar

Her mener jeg at Microsoft har en jobb å gjøre med å vise hva som er cache og hva som er faktisk minnebruk. Å cache ting er en god ting, det gjør ingenting om du bruker alt av fritt minne til cache, for helt enkelt sagt, så er ubrukt minne en uting, siden det kunne blitt brukt til å gjøre ting kjappere.

Nå er riktignok cacheing av torrenttrafikk lite hensiktsmessig, så å ha det avskrudd er nok ok :p

For å ta et eksempel fra min maskin, så har jeg 15MB minne fritt for øyeblikket og 1.4GB brukt til cache(av totalt 2G). Den har dog klart å swappe 2MB til disk, noe jeg ikke er helt fornøyd med, så må nok justere noen parametere en gang jeg gidder :p

Lenke til kommentar
Velkommen til Vista, enten så kan du strippe Vista eller så kan du installere XP/Linux... Ditt valg.

Det er ikke Vista som er grunnen. Svchost.exe brukes av programmer i Windows til å aksessere nettet. Minnebruk i det avhenger av programmene. Dette skjer i XP også.

Uansett er det bare bra at Vista bruker minnet, ellers er det bare bortkastet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg oppdaget til slutt at utorrent var forbryteren. Vista's disk-cache samlet opp trafikken i minnet, om jeg forstå det riktig. Men dette kunne bypasses med en avansert innstilling i uTorrent.

Kunne du forklart hvilken innstilling du endret på i uTorrent?

-Har samme problem her... :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...