Barfuss Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hei! Har ny Pc og undrer meg over at noen svchost.exe som bruker utrolig med minne nesten hele tiden.Kjører Vista64. Dette er pc'en:https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67298 Slik ser det ut i taskmanager: Kan det være virus? Hva skal jeg gjøre nå? Edit: Jeg har scannet med Avira og SAS og brukt Ccleaner på registeret. Endret 4. oktober 2008 av Barfuss Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Taskmanager er litt dårlig til å vise faktiske info, les her for mere info om hva som kjører hvor og bruker minne. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Tror nok ikke det er virus nei. Min bruker også en del fysisk minne, dog ikke like mye. Uten å være for sikker, kan det hende mitt er mindre grunnet jeg har deaktivert diverse tjenester som Aero, Indekseringstjenesten, sidepanelet.. etc,etc. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg tillater meg å flytte denne tråden til Vista delen av forumet. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Barfuss Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jaha,da kan det være normalt også? Den ene svchost'en bruker jo 174000kb minne! Jeg undret meg jo mest over at det brukes 67% Minne totalt! Og det i tomgang,forstås? Noen ganger er det nede i 35% men aldri lenger ned en det. Er dette normalt i Vista? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hei, for å ta det siste først. Ja vista bruker mye minne punktum. Og jo mer du har jo mer cacher den i minnet. 4GB i vista64 er anbefalt om man bruker pcen til krevende oppgaver og multitasker mye. Men før jeg sier noe mer om hvor lite eller mye minne pcen din bruker så må du nesten si hvor mye minne den har. Har du 4GB eller mer og den bruker 67% så er det noe mye om du ikke har en shitload med programmer oppe. Har du feks. bare 2GB så er det ikke så mye. Jeg har vista64 og bruker nesten 4GB av 8GB. Men da har jeg jo også oppe et dusin programmer eller mer. Tenker som så, hvorfor lukke de når jeg har nok minne og cpu til å dra de uansett? Min ene svhost bruker til sammenligning 240MB minne.... Endret 3. oktober 2008 av Onanias Lenke til kommentar
Barfuss Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 @Onanias: jeg har 4Gb, og dette var i tomgang! Jeg gå akkurat gjennom guiden til Svenni for å se om jeg kan spare noe minne på å slå av alle overflødige tjenester osv. Skal berette etterpå! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Velkommen til Vista, enten så kan du strippe Vista eller så kan du installere XP/Linux... Ditt valg. Lenke til kommentar
Barfuss Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Er nå ca. 1/2veis gjennom guiden til Svenni og det ser veldig lovende ut. Minnebruken er nå på 37% vs. 67% fra før! 1000 Takk! Lenke til kommentar
Barfuss Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå har jeg rukket å komme ned på 29%! Jeg oppdaget til slutt at utorrent var forbryteren. Vista's disk-cache samlet opp trafikken i minnet, om jeg forstå det riktig. Men dette kunne bypasses med en avansert innstilling i uTorrent. Så er jeg igjen fornøyd med min nye Pc! Og STORT TAKK til dere engang til! Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Her mener jeg at Microsoft har en jobb å gjøre med å vise hva som er cache og hva som er faktisk minnebruk. Å cache ting er en god ting, det gjør ingenting om du bruker alt av fritt minne til cache, for helt enkelt sagt, så er ubrukt minne en uting, siden det kunne blitt brukt til å gjøre ting kjappere. Nå er riktignok cacheing av torrenttrafikk lite hensiktsmessig, så å ha det avskrudd er nok ok For å ta et eksempel fra min maskin, så har jeg 15MB minne fritt for øyeblikket og 1.4GB brukt til cache(av totalt 2G). Den har dog klart å swappe 2MB til disk, noe jeg ikke er helt fornøyd med, så må nok justere noen parametere en gang jeg gidder Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Velkommen til Vista, enten så kan du strippe Vista eller så kan du installere XP/Linux... Ditt valg. Det er ikke Vista som er grunnen. Svchost.exe brukes av programmer i Windows til å aksessere nettet. Minnebruk i det avhenger av programmene. Dette skjer i XP også. Uansett er det bare bra at Vista bruker minnet, ellers er det bare bortkastet. Endret 9. oktober 2008 av TCi Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg oppdaget til slutt at utorrent var forbryteren. Vista's disk-cache samlet opp trafikken i minnet, om jeg forstå det riktig. Men dette kunne bypasses med en avansert innstilling i uTorrent. Kunne du forklart hvilken innstilling du endret på i uTorrent? -Har samme problem her... :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå