firberblad Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei, Hver gang jeg slår på PS3 så kuttes nettet til 360, statsjonær pc, og laptop. Etter ca 20 sekunder har de kontakt med nettet igjen. Rimelig irriterende hvis jeg laster ned noe, spiller warhammer etc. Gjelder om ps3 er koblet tråløst, eller via kabel til router. Forøvrig en linksys router. Noen forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Høres ut som en ipkonflikt. Sjekk hvilke ipadresser du har på de forskjellige enhetene. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Er ingen expert på dette, men gjør jeg det i routeren eller ved å bruke den kommandoen i ledeteksten? (ipconfig) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ipconfig fungerer fint ja. Du vil i tillegg finne en liste i routeren. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Ipconfig fungerer fint ja. Du vil i tillegg finne en liste i routeren. Kan jeg i routeren låse en ip adresse til den enkelte enhet? Pr, i dag er det koblet en statsjonær pc, laptop (tråløst), 360 kabel og Ps3 tråløst. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ipconfig fungerer fint ja. Du vil i tillegg finne en liste i routeren. Kan jeg i routeren låse en ip adresse til den enkelte enhet? Pr, i dag er det koblet en statsjonær pc, laptop (tråløst), 360 kabel og Ps3 tråløst. Her må du legge inn en statisk ip adresse på den enkelte enhet. Dette er pc og PS3. X360 har jeg ikke kjennskap til, men sikkert enkelt med den også. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 På fleste routere kan du låse macadressen på nettverkskortene til en fast adresse. I tillegg så kan du sette opp fast IP på hver enhet som nevnt over. Setter du opp fast ip manuelt på maskinene så må du også legge inn gateway (routerens ip) og DNS (routerens IP). Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 På fleste routere kan du låse macadressen på nettverkskortene til en fast adresse.I tillegg så kan du sette opp fast IP på hver enhet som nevnt over. Setter du opp fast ip manuelt på maskinene så må du også legge inn gateway (routerens ip) og DNS (routerens IP). Løste hele problemet ved å deaktivere "upnp" i routeren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå