Gå til innhold

Hvor stor kopi? 1536x2048...

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har tatt maaange bilder med denne oppløysninga, og ser no at eg kunne tenkt meg å fått nokon litt større kopier, ser at det ligger test av program for å forstørre bilder osv, men hvor store bilder kan eg forvente å få skreve ut, uten at det går noko særlig ut over kvaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Eg har tatt maaange bilder med denne oppløysninga, og ser no at eg kunne tenkt meg å fått nokon litt større kopier, ser at det ligger test av program for å forstørre bilder osv, men hvor store bilder kan eg forvente å få skreve ut, uten at det går noko særlig ut over kvaliteten?

15x20 er ikke noe problem og 20x25 går hvis bildet ellers er meget bra. Jeg ville nok valgt 15x20 eller 13x18 på de fleste, men om det er ett eller to du ønsker større burde det la seg gjøre i 20x25. For sistnevnte bør du klippe bildene selv, da bildet vil være litt for langt til å passe papirformatet perfekt. Kan også være at du bør interpolere opp bildene, øke størrelsen, slik at det kommer opp i ca 2000x2500 pixler (når det er croppet til), men er ikke noe absolutt must. For 15x20-bilder trenger du ikke gjøre noen ting...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...