Gå til innhold

[Løst]Problemer med surround fra PC til Denon AVR 1507

Anbefalte innlegg

Halla alle surround guruer!

OK, nå har jeg lest nok etter hvordan jeg skal få ekte surround på pcen. Har en PC med optisk coax ut til Denon AVR 1507. Har valgt digital output inne i sound settings i kontrollpanelet og har hatt lyd lenge, men ikke surround. Lydkortet har "5.1 surround", noe mer enn det finner jeg ikke ut.

Rota rundt i evigheter i windows egne instillinger og på forsterkeren. Når forsterkeren står på auto mottar den signalø i Pro Logic 2, men dette er ikke ordentlig surround.

Bruker VLC og Media player classic til å spille av DVDer, skal man velge noe spesiellt i disse programmene?

I tillegg tror jeg jeg har en haug med gamle codecer installert som jeg misteker er med å fucke opp dette. Har god greie på pc, men dette skulle ikke være lett! Forbanna dritt. Alt er så enkelt med xboxen i forhold!

Liker:

Hovedkort P5N-E

Forsterker Denon AVR 1507

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, takk for kjapt svar. Ikke dårlig med respons ca 5 min etter innlegget. Nice! ;)

VLC stod på de instillignene du nevnte. Nå får jeg for første gang (fra pc riktignok) opp DTS og Dolby Digital på forsterkeren. Problemet er at VLC hakker når det står på Audio Device - A/52 over S/PDIF. DTS lyset på forsterekeren blinker også svakt. Akkurat som om signalet kommer og går. Kan dette fikses?

Så vidt jeg kan se er det ingen codecer som føkker opp VLC heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...