Gå til innhold

SAS- eller SATA-raid best til CAD?

Marini

Anbefalte innlegg

Etter mye fin lesing i forumet her, særlig i den store SAS-tråden, har jeg funnet ut at jeg skal bruke penger på å oppgradere harddiskene og ikke resten av maskinen.

Er ikke ute etter det dyreste og råeste, da jeg fortsatt er student, men jeg tror det er mest å hente ut av maskinen til mitt bruk ved å oppgradere harddiskene?

Bruker maskinen mest til tegne og rendrere i ArchiCAD & Artlantis. Tillegg spiller jeg litt Crysis og andre FPS + laster ned og surfer vanlig.

Har i dag Gigabyte P35-DS3P, E6750 @3.2GHz, Ati 2900XT@FireGl 7650, 4 GB Ocz 1000Mhz. 2 stk WD500AAKS.

Bruker XP Pro, men vurderer Vista 64, men da fungerer ikke programmet Byggforsk som jeg er delvis avhengig av .

Har lest om Adaptec RAID 3405 kortet i flere tråder her som anbefales av mange. Jeg har en ledig PCI-E x4. Passer dette bra?

Hvilket oppsett bør jeg da bruke på dette kortet?

- 2 disker i raid0 til OS & Programmer + mine WD500GB i raid0 til nedlastinger osv.

- 2 disker i raid0 til OS + mine WD500GB i raid0 til Programmer + f.eks. en Samsung F1 750GB eller 1TB til nedlastinger osv.

- Hva med skru av Paging File? Holder det med 4GB ram i XP?

- Hvilken type disk er best til min bruk? Raptor, S-ATA eller gå for SAS?

Har sett på SSD, men prisene på de som virkelig fungerer bra er alt for høy enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...