Torben Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Her på jobben har vi en Windows 2000 server. Jeg skal oppgradere til Windows 2003, men pga C:\ partisjonen er for liten tenkte jeg å reinstallere hele serveren istedet for en oppgradering. Dessverre har det dukket opp noen problemer. Jeg får blåskjerm ved installasjon av Win2k3. Jeg har lastet ned drivere til RAID og trykker F6 under oppstart av innstallasjonen, men det står at Windows allerede har driverne. Noen tips ? Info : Server : Fujitsu Siemens Primergy F250 RAID : Adaptec i20 Raid Adapter Blåskjerm : PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei!Her på jobben har vi en Windows 2000 server. Jeg skal oppgradere til Windows 2003, men pga C:\ partisjonen er for liten tenkte jeg å reinstallere hele serveren istedet for en oppgradering. Dessverre har det dukket opp noen problemer. Jeg får blåskjerm ved installasjon av Win2k3. Jeg har lastet ned drivere til RAID og trykker F6 under oppstart av innstallasjonen, men det står at Windows allerede har driverne. Noen tips ? Info : Server : Fujitsu Siemens Primergy F250 RAID : Adaptec i20 Raid Adapter Blåskjerm : PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED "Don't upgrade, migrate!" er mitt tips, men det er kanskje litt seint å si nå? Skal du bytte OS, så bytter du like så godt ut hele serveren og migrerer den gamle over til den nye. Da får du ryddet opp, samt slipper uheldig nedetid slik som det høres ut som du har fått nå. Utover det dårlige tipset vil jeg alltid anbefale å oppgradere BIOS og firmware til nyeste versjon når du skal reinstallere mot nyere OS. Jeg vet ikke hvordan FS gjør det, men både HP og IBM som jeg har vært borti har egne installasjonsCD'er for å installere OS. Hvis du bruker dette, så sjekk at du har nyeste versjon som støtter din server. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 For FSC "skal" du bruke server start-CD-en til installasjon - jeg mener i alle fall at den skal takle F250. Har du den ikke så sjekk ftp.fujitsu-siemens.com. Det hender de dumper den siste versjonen der og glemmer å fjerne den igjen. Du må bare lete litt, for det er mye rot der . Alternativet er å ringe support, men erfaring tilsier at det tar et par uker. Er du Oslo-basert så send meg kontaktinfo på PM, så kan jeg skaffe deg en kopi til uka. Ut over det er jeg veldig enig med CrZy_T. Det har skjedd en del siden F250, og det er mye jobb spart på en migrering. Tenk bare på klientene... Store prisen trnger det heller ikke være for f.eks. en TX150 S6 med SAS-disker (glem SATA på FSC). Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Helt enig med de over. En koselig tommelfingerregel i dagens IT-verden er: "Hardware kostnaden, er ofte den minste av kostnadene" Har man den der i bakhodet, sammens med: "Den som ler sist, har antagelig tatt backup", så kommer man langt her i livet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå