Gå til innhold

Ny Tv med HD, hvordan koble XBOX 360 opp?

Meisem

Anbefalte innlegg

Hei!

Fattern har fått inn en ny Lcd tv som er HD-klar, men siden jeg aldri har koblet

opp XBOXen min opp til en HD-klar tv så vet jeg ikke hvordan man gjør det :p,

og det er der dere kommer inn ;).

Info om Tven kan finnes her: Hisense 37" Lcd

Håper noen kan hjelpe så fort som mulig, gleder meg til å spille G.R.A.W 2 med HD :dribble:

Meisem :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst,en HD klar tv er ikke det samme som en Full HD tv,så du vil ikke greie oppnå Full HD på denne tven,dessverre.

Etter hva jeg greier å se så har ikke TVen engang HDMi inngang,og det tvinger meg til å spørre: Er du/dere blitt lurt?

Med tanke på at du får høykvalitets skjermer med full HD og HDMi inngang nesten til spottpris nå,ville jeg vurdert og bytte ut denne TVen.

Lenke til kommentar
Først og fremst,en HD klar tv er ikke det samme som en Full HD tv,så du vil ikke greie oppnå Full HD på denne tven,dessverre.

Etter hva jeg greier å se så har ikke TVen engang HDMi inngang,og det tvinger meg til å spørre: Er du/dere blitt lurt?

Med tanke på at du får høykvalitets skjermer med full HD og HDMi inngang nesten til spottpris nå,ville jeg vurdert og bytte ut denne TVen.

Tven har HDMi inngang

Lenke til kommentar
Hvis Xboxen din har HDMI, kobler du til med en HDMI-kabel. Hvis du ikke har det bruker du component-kabler. De følger jo med i Xboxen din.

Har ikke noe HDMi kabel til XBOXen nei, men skal jeg bare koble XBOXen til TVen helt vanlig? (med scart/vanlig hann og hunn kabler)

Lenke til kommentar

Nei.

Den TV'en du linker til har forsåvidt ingen HDMI porter som jeg kan se men det er detaljer.

Ikke bruk scart, bruk heller komponentkabelen som følger med. Det er den som har 6 ledninger i den enden som skal inn i TV'en. Her vil du få maks oppløsning av det TV'en klarer (720). Husk å sette den lille bryteren på HDTV. Sett så oppløsningen til å være 720p under systeminnstillingene på 360'en.

Synes å huske denne kabelen følger med boksen.

x360hdcmp_mx.jpg

Grønn, blå og rød er bilde, rød og hvit er stereolyd, mens den gule er til overs. Ikke sett inn den gule, da får du ikke HD oppløsning! Alle disse fargene bør gå igjen på kontaktene bak på TV'en. SCART er en dårligere tilkobling enn denne komponenttilkoblingen, i tillegg brukes det fortsatt mye scart tilkoblinger på dvdspillere og dekodere så det kan være greit å ha så mange som mulig av disse ledige.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

I den størrelsen så er det ingen krise at den ikke er Full HD uansett.

Hvis en TV har fått godkjenningsmekert HD-Ready (HD klar) så må den enten har HDMI inngang eller DVI m/HDCP. I følge spec. arket på den siden han linker til så har den DVI. Og han kan da bruke et enkelt og billig HDMI til DVI adapter. HD-Ready krever også komponent-inngang, og det har TV'n. Så han får HD fra 360'n evt. på den måten. Han kan egentlig like gjerne bruke komponentkabelen som følger med på den TV'n og bli happy :)

Lenke til kommentar

Den TVen du linker til er ikke en LCD-TV slik som du påstår. Det er en bakprojeksjons-tv. Men likevel... bruk componentkabelen slik som det tidligere ble postet bilde av i tråden. Hvis du har kjøpt en Xbox 360 arcade så følger ikke denne kabelen med... du må da skaffe deg den (anbefales sterkt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...