Meisem Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Fattern har fått inn en ny Lcd tv som er HD-klar, men siden jeg aldri har koblet opp XBOXen min opp til en HD-klar tv så vet jeg ikke hvordan man gjør det , og det er der dere kommer inn . Info om Tven kan finnes her: Hisense 37" Lcd Håper noen kan hjelpe så fort som mulig, gleder meg til å spille G.R.A.W 2 med HD Meisem Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvis Xboxen din har HDMI, kobler du til med en HDMI-kabel. Hvis du ikke har det bruker du component-kabler. De følger jo med i Xboxen din. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Først og fremst,en HD klar tv er ikke det samme som en Full HD tv,så du vil ikke greie oppnå Full HD på denne tven,dessverre. Etter hva jeg greier å se så har ikke TVen engang HDMi inngang,og det tvinger meg til å spørre: Er du/dere blitt lurt? Med tanke på at du får høykvalitets skjermer med full HD og HDMi inngang nesten til spottpris nå,ville jeg vurdert og bytte ut denne TVen. Lenke til kommentar
Meisem Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Først og fremst,en HD klar tv er ikke det samme som en Full HD tv,så du vil ikke greie oppnå Full HD på denne tven,dessverre.Etter hva jeg greier å se så har ikke TVen engang HDMi inngang,og det tvinger meg til å spørre: Er du/dere blitt lurt? Med tanke på at du får høykvalitets skjermer med full HD og HDMi inngang nesten til spottpris nå,ville jeg vurdert og bytte ut denne TVen. Tven har HDMi inngang Lenke til kommentar
Meisem Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvis Xboxen din har HDMI, kobler du til med en HDMI-kabel. Hvis du ikke har det bruker du component-kabler. De følger jo med i Xboxen din. Har ikke noe HDMi kabel til XBOXen nei, men skal jeg bare koble XBOXen til TVen helt vanlig? (med scart/vanlig hann og hunn kabler) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Nei. Den TV'en du linker til har forsåvidt ingen HDMI porter som jeg kan se men det er detaljer. Ikke bruk scart, bruk heller komponentkabelen som følger med. Det er den som har 6 ledninger i den enden som skal inn i TV'en. Her vil du få maks oppløsning av det TV'en klarer (720). Husk å sette den lille bryteren på HDTV. Sett så oppløsningen til å være 720p under systeminnstillingene på 360'en. Synes å huske denne kabelen følger med boksen. Grønn, blå og rød er bilde, rød og hvit er stereolyd, mens den gule er til overs. Ikke sett inn den gule, da får du ikke HD oppløsning! Alle disse fargene bør gå igjen på kontaktene bak på TV'en. SCART er en dårligere tilkobling enn denne komponenttilkoblingen, i tillegg brukes det fortsatt mye scart tilkoblinger på dvdspillere og dekodere så det kan være greit å ha så mange som mulig av disse ledige. Endret 3. oktober 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Først og fremst,en HD klar tv er ikke det samme som en Full HD tv,så du vil ikke greie oppnå Full HD på denne tven,dessverre.Etter hva jeg greier å se så har ikke TVen engang HDMi inngang,og det tvinger meg til å spørre: Er du/dere blitt lurt? Med tanke på at du får høykvalitets skjermer med full HD og HDMi inngang nesten til spottpris nå,ville jeg vurdert og bytte ut denne TVen. I den størrelsen så er det ingen krise at den ikke er Full HD uansett. Hvis en TV har fått godkjenningsmekert HD-Ready (HD klar) så må den enten har HDMI inngang eller DVI m/HDCP. I følge spec. arket på den siden han linker til så har den DVI. Og han kan da bruke et enkelt og billig HDMI til DVI adapter. HD-Ready krever også komponent-inngang, og det har TV'n. Så han får HD fra 360'n evt. på den måten. Han kan egentlig like gjerne bruke komponentkabelen som følger med på den TV'n og bli happy Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 alle lcd tver har hdmi. kjøp en hdmi kabel til max 199 kroner og koble den til! ikke noe mere tull nå.. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 alle lcd tver har hdmi. Denne tven har ikke HDMI ifølge prisguiden. kjøp en hdmi kabel til max 199 kroner og koble den til! Men xboxen hans har ikke HDMI, så han kan ikke bruke den uansett. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 alle lcd tver har hdmi. kjøp en hdmi kabel til max 199 kroner og koble den til! ikke noe mere tull nå.. Noen har DVI m/hdcp i stedet for HDMI, da trengs adapter. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 alle lcd tver har hdmi. Denne tven har ikke HDMI ifølge prisguiden. kjøp en hdmi kabel til max 199 kroner og koble den til! Men xboxen hans har ikke HDMI, så han kan ikke bruke den uansett. han har aldri sagt det, han sier at han ikke har en hdmi kabel. anyway, hvis dette er "den" tven som ikke har hdmi så kjøp en vga kabel da! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Den TVen du linker til er ikke en LCD-TV slik som du påstår. Det er en bakprojeksjons-tv. Men likevel... bruk componentkabelen slik som det tidligere ble postet bilde av i tråden. Hvis du har kjøpt en Xbox 360 arcade så følger ikke denne kabelen med... du må da skaffe deg den (anbefales sterkt). Lenke til kommentar
Meisem Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har Component kabel, har koblet dem til og det lyser opp fra skjermen, men det er ikke noe "super" bra grafikk, men det er bra. Uansett, Tusen takk folkens Lenke til kommentar
radivx Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Pass på at switchen er satt til HD og at videoinstillingene i Xbox Dashboard stemmer. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Pass på at switchen er satt til HD og at videoinstillingene i Xbox Dashboard stemmer. Jepp det er skitviktig Meisem, hvis ikke ser du ikke HD. Høres litt sånn ut. Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 og du må gå i innstillinger på din xbox. sett den på 720p Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 med komponent skal du i teorien oppnå det beste bildet på en xbox360, men dette varierer mye fra tv til tv. husk å sette xboxen din til 720p som de andre sier her. system blad, console settings, display, hdtv settings, 720p. (hmm, du har vel ikke koblet til den gule vel?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå