pcp160 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det var i alle fall en fin test rapport du har laget her Aasgaard Jeg ble heldigvis ikke spesielt fristet sånn i det store og hele, men det var likevel absolutt visse elementer det ikke hadde vært meg i mot å se i arvtageren etter G25. Perfekt fungerende trådløs vil jeg feks svært gjerne ha, og hvis man i menyen på rattet kan sette opp profiler som inkludere både dempning, motstandsfjær, og delt akse ville det også passe meg utmerket. Gir pads bakpå fikk jeg ikke med meg om ble omtalt, men jeg bruker de en del og likte faktisk de på MOMO bedre enn de på G25. Hva man egentlig skal med kraftigere motor enn G25 har skjønner ikke jeg helt, men mindre det er servoløse lastebiler fra 60 tallet man simulerer? Men at det går smooth, slipper helt taket når hjul er i luften, og generelt gir god "feel" og tilbakemeldig, er vel noe som alltid kan forbedres. Vel vel, smaken, behovene, og ønsker, er vel litt forskjellige, for meg virker dette som noe særlig rettet mot de som liker å vise frem stasjet sitt, og jeg er i grunn bare glad det ikke dukket opp noe som på alle måter var så overlegent G25 at fristelsen ble uhåndterlig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Enig i at G25 har mange områder det kan forbedres på Sålangt synes jeg spillene har så stort forbedringspotensiale mot G25 og ratt generellt at man har mye igjen å hente på G25. Jeg synes også de burde klare å få til et godt BT ratt når man ellers må plugge det inn i en 220V kontakt. Det jeg liker spesielt godt med G25 bortsatt fra alt som er rått med det, er at det kan brukes både på PC og PS3. Jeg gidder ikke ha egne ratt for hver boks. Endret 5. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
wim Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Girveksleren til G25 er jo kjent for å være spesiellt dårlig, så jeg ser ikke Fanatecs dårlige girløsning for å være ett særlig stort minus. En kamerat av meg testet dette rattet, han har alle mulige ratt, fra plastikk "leketøy" som logi momo til dyre "pro" ratt laget for simracing, han mente dette rattet helt klart var en verdig konkurrent til g25. -Wim, simracer Endret 5. oktober 2008 av wim Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det fine med G25 girveksleren er at den kan festes hvor du vil. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Som sagt: Hvis du kan leve med girspaken, er absolutt P911TW en reell konkurrent til G25. Selv bruker jeg førstnevnte for tiden, mest fordi jeg liker begge to så godt, at jeg ikke gidder rydde bort det ene for å bruke det andre. Er en del som misliker girspaken til G25, men jeg vil påstå at den er flere hakk bedre enn P911TW sin. Den er frittstående med en ok festemekanisme, og selv om den har litt lite motstand, er girene veldig veldefinerte. Det stikk motsatte av P911TW sin, altså. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Og det fine med G25 er at den er solid bygget og lett å åpne om man ønsker å sette inn kraftigere fjærer i girkonsollen. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Og det fine med G25 er at den er solid bygget og lett å åpne om man ønsker å sette inn kraftigere fjærer i girkonsollen. Fjærer? Fortell! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det fine med G25 girveksleren er at den kan festes hvor du vil. Jepp, jeg bruker pedalene og girspaken til flightsim også, først og fremst da med tanke på knapper og tildels hatswitch, og da har jeg girspaken festet på venstre side. Så det er min grunn til å ønske å ha den løs. I tillegg skader det ikke å ha muligheten til personlige tilpassninger av plassering for bilbruk heller. Festet på G25 girspak er jo forøvrig bedre enn rattet, så du sitter vel med spaken i hånden, eller bordplaten med skjermer og det hele i fanget før den løsner... Forrsten morsomt at enkelte ting tilsynelatende aldri går ut på dato, når du nevnte motoren fikk jeg assosiasjoner til hefitge barndomsminner med Mabuchi 540 black! wim Lagt til I går, 21:53Girveksleren til G25 er jo kjent for å være spesiellt dårlig, så jeg ser ikke Fanatecs dårlige girløsning for å være ett særlig stort minus. En kamerat av meg testet dette rattet, han har alle mulige ratt, fra plastikk "leketøy" som logi momo til dyre "pro" ratt laget for simracing, han mente dette rattet helt klart var en verdig konkurrent til g25 Nei det kommer vel litt an på hvordan man ser det, jeg syns jo Aasgaard får frem at dette absolutt er et bra ratt, og "rattmessig" gjerne bedre enn G25 også. Men bare festemetoden er i seg selv nok til at jeg vil rangere gir under G25s løsning. Sånn for egen del syns jeg ikke den litt slappe spaken er noe stor lidelse, man får late som man kjører bil med elektrisk eller pneumatisk gir der spaken er elektrisk... Når det er sagt bruker jeg pads mer enn noe annet, og spaken mest som sekvensiell, eller som håndbrekk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) At girveksleren til G25 er litt slapp i lanken kan som sagt modifiseres, men det er en veldig enkel tilvenningssak. For meg er det viktigere at H giret er presis enn at det har rett motstand. I sekvensiell modus har den også mer motstand. Jeg oppfatter "Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel" mer som et produkt man kjøper for å ha noe stilmessig rent og pent å vise frem. Det har sine fordeler men kan ikke slå G25 på fleksibilitet og funksjonalitet. Ellers virker kvalitet forholdsvis likt med noen fordeler til G25 synes jeg. Endret 6. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Ja man kan vel åpne den og teipe litt skumgummi rundt spaken. Da blir man vel kvitt den klikk-lyden også. Det er vel slik den modifiseres? Kunne tenkt meg å gjort det hvis det ikke er for vanskelig. Jeg er enig med deg om at presisjon er viktigere enn motstand Endret 6. oktober 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
objeCt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Anbefaler dere også å se denne filmen: Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ja man kan vel åpne den og teipe litt skumgummi rundt spaken. Da blir man vel kvitt den klikk-lyden også. Det er vel slik den modifiseres? Kunne tenkt meg å gjort det hvis det ikke er for vanskelig. Jeg er enig med deg om at presisjon er viktigere enn motstand Her har du en haug med modifikasjoner. Har ikke gjort noen av dem selv, men jeg bruker derimot "Nixim brake mod", som gir veldig mye bedre følelse med bremsepedalen. Skulle gjerne likt å teste 911-pedalene.. lurer særlig på hvordan det fungerer med heel&toe. Lenke til kommentar
objeCt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Syntes ikke det skal være nødvendig å modde så mye for at det skal føles bra ut... Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Syntes ikke det skal være nødvendig å modde så mye for at det skal føles bra ut... Nødvendig og nødvendig.. jeg synes iallfall det er gøy å prøve å få mest mulig ut av det! Det vil alltid være rom for forbedringer. Og det jeg synes er en forbedring kan det hende at andre synes føles helt feil, så det blir veldig individuelt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Og det jeg synes er en forbedring kan det hende at andre synes føles helt feil, så det blir veldig individuelt. Absolutt, og et annet element er vel at enkelte ting, som feks bremse-moden du nevner sannsynligvis ville gitt mange problemer hvis pedalene ble levert slik. Det er tross alt en mainstream vare, og jeg vil anta de fleste bruker dette uten å ha det festet i gulv eller spesialstol. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Logitech kunne jo gjerne kommet med en etterfølger snart da, det er jo en del punkter som kunne vært bedre. Tror de kunne tjent veldig mye på det, med tanke på hvor mange som har G25 i dag og ganske sikkert begynner å se etter nye ratt når deres egne blir slitte. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvor lenge vil et ratt som G25 holde? Jeg har hatt det et år nå, og brukte det mer eller mindre daglig. Kan ikke si at jeg kan merke noen slitasje enda. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har i alle fall inntrykk av at det kan vare lenge Jorchi, og jeg er glad for å se at de har valgt en helt annen konstruksjon i pedalene enn hva som var tilfelle med MOMO. Har nok for min del fortsatt ikke brukt G25 like mange timer som mitt gamle MOMO totalt sett, men uten at jeg teller timer tror jeg nok det er brukt lenger enn jeg hadde brukt MOMO da jeg måtte ta opp pedalene første gang (pga slark slitasje/ ikke 100% akseutslag). Jeg kjenner at jeg har en ørliten aksial slark i MOMO rattet, dog ikke mer enn i min egen bil, og ikke på en slik måte at det har noen praktisk betydning. Så jeg velger å tro at man kan ha glede av et G25 en del år. Har i grunn ingen formening om girspakens levetid, og har ikke studert konstruksjonen av den utover at den jo kjennes litt billig... Men til syvende og sist kommer nok levetiden på G25 mye an på bruken, og hvor mye herjing det blir utsatt for, vil jeg tro. Det er liksom forskjell på de som bruker dette til "seriøs" GTR kjøring, eller om det er vorspiel guttekveld der folk tramper og tråkker skjevt på pedaler, og river rattet like mye frem/tilbake og sideveis, som de roterer det. Jeg tipper en times "partykjøring" tilsvarer mer enn 10 timer av min egen bruk. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Haha, ja, og se gjester bruke rattet er noenganger fysisk vondt Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kom til å tenke på denne tråden da jeg så dette nye rattet hos dingz... He he, koster vist noe rundt 9.600 kroner, og har "Fluid Damped Steering" som skal være et væskebasert dempesystem for styringen. Tenkte bare det var morsomt å se for dere andre som er litt interessert i slike ting. Så er vel ikke en direkte oppfordring om "løp og kjøp" Men hadde jo vært gøy å prøve det. Står mer om det her dingz.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg