CoaX- Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Opplevde plutselig at bremsene på bilen min låste seg helt når jeg bremset. Har prøvd å lirke kaliperne fra bremseskiven igjen, men de hengte seg opp igjen med engang jeg trykket inn bremsen igjen. Virker som en vaier (?) eller fjær rundt bremsen som har hengt seg opp eller ikke virker? Bilen er en 1.4 3 dørs, 88 modell Noen tips? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hang den alle bremsene? bare de forran? bare de bak? Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 nei bare bremsene foran. det virker som bremseklossene ikke vil gli tilbake fra bremseskiven. slik at de står fastlåst på bremsemodus. oppdaget det ved at fremhjulene mine lyste ildrødt:p Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Enten, så har du eldgammal bremseveske og luft i systemet som lager vapour-lock, dvs den koker/damper og utvider så det skaper trykk og dermed brems. Caliperne er rusta så de ikke glir tilbake, evnt at du har en glidene caliper med mye dritt på glidepinner. Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 takk for svar:) er det vanskelig å rengjøre glidepinnene da? Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) gav opp. bilen skal bli rustne spiker:-p hvilken pris tror dere jeg kan få hvis jeg selger den som delebil? Endret 4. oktober 2008 av CoaX- Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Rengjøring er ikke spesielt vanskelig. Caliper overhaling er dermed mer tidkrevende. Men åssen så bremseveska ut? Var den klar og fin eller melkeaktig? Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 den så klar og fin ut:) men fant ut at da jeg sku rygge ut bilen så var 3 av hjulene fast. tror ikke det er mer håp for den gitt:p Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Om 3 av hjulene sitterfast ligger nok feilen i hovedsylindern eller noe sånt. Men om bilen ellers også er "vrak" så er det vel kanskje greit å la den bli spiker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå