Manu333 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei, har nettopp kjøpt denne tv https://prisguiden.no/product.php?productId=96565. Hadde tenktdet kunne vært kjekt med en hdmi kabel som går til playstation og til PCen.. Alt er inntil hverandre så trenger ikke noen lang ledning vis det har noe å si.. Har ikke noe peiling på det her så all hjelp ville vært til stor hjelp.. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Bare gå på Clas Ohlson og kjøp den billigste du finner. Tror den koster 129kr for en meter. Lenke til kommentar
Manu333 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Er det ikke noe forskjell på kabler?? Har jo sett at mange koster jo oppi 1000 kr Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Når det var analog overføring hadde det noe å si. Men med digital overføring spiller det ikke noen rolle hva slags kabel det er hvis det er korte lengder som noen meter, og du skal vel bare ha en eller to meter så da kjøper du den billigste du finner. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Eneste grunnen for å kjøpe en dyrer digitalkabel som jeg ser det er vel at den kanskje ser pengere ut Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Og JEG skal ærlig innrømme at jeg er en av de som trodde dyrere kabel var bedre. Min 3 meters Monster HDMI-DVI kabel til 1800 kroner ser utvilsomt kul ut, men skuffelsen var stor når en kabel til 200 fra biltema fungerte like bra. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Og JEG skal ærlig innrømme at jeg er en av de som trodde dyrere kabel var bedre. Min 3 meters Monster HDMI-DVI kabel til 1800 kroner ser utvilsomt kul ut, men skuffelsen var stor når en kabel til 200 fra biltema fungerte like bra. Når det kommer til digitalkabler, er det ikke noe forskjell, men på analoge kabler er det forskjeller! Uansett hva folk sier og mener Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja, det er jeg klar over Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Når det kommer til digitalkabler, er det ikke noe forskjell, men på analoge kabler er det forskjeller! Uansett hva folk sier og mener tongue.gif Vel det kommer an på om kabelen er feilkonstruert det. Har du og faren din utført den blindetesten enda forresten? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Vel det kommer an på om kabelen er feilkonstruert det. Har du og faren din utført den blindetesten enda forresten? Nie, tviler på at vi gidder det også. Vi begge hørte/hører forskjell på dem så jeg trenger ikke å bevise noe som helst egentlig EDIT: men regner med det kommer det bare med meg og en kompis når jeg flytter ut. Endret 11. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kult. Blir spennende å høre om forskjellen fremdeles er der, og i såfall hva som er feil med ene kabelsettet Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kult. Blir spennende å høre om forskjellen fremdeles er der, og i såfall hva som er feil med ene kabelsettet Blir mye offtopic her, men det var ikke noe feil med noen av kabel settene, var bare at de låter forskjellig. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har kjøpt noen 1 meters kabeler fra clas olson som desverre ikke gjør jobben sin skikkelig. De klarer ikke å sende 5.1 lyd sammen med et 720p bilde engang, så det kan hende det lønner seg å bruke litt penger på kablene (men for all del, kabler til over 1000 kr metern har nok heller lite for seg). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har kjøpt noen 1 meters kabeler fra clas olson som desverre ikke gjør jobben sin skikkelig. De klarer ikke å sende 5.1 lyd sammen med et 720p bilde engang, så det kan hende det lønner seg å bruke litt penger på kablene (men for all del, kabler til over 1000 kr metern har nok heller lite for seg). Og her er du helt sikker på at det er kabelen sin skyld? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jeg og broder'n utførte et eksperiment en gang. Vi testet hvor dårlig et digitalt signal måtte være for at det ville merkes. Vi testet fra DVD-spiller til forsterker. Vi fant fram alt vi hadde av phonokabler av billigste sort, samt noen egenproduserte fra gamle nettverkskabler med noe ustabil lodding. Vi koplet opp 30 meter med disse "skrotkablene" og hadde fortsatt klar og fin lyd, men da vi koplet inn den siste 5 metringen ble lyden borte. Ingen forvrengning, ikke et knyst, bare borte. Dette vil si at det ikke kreves stort for å frembringe et digitalt signal, og jeg tør vedde på at kablene våre var rimelig mye dårligere enn de fra Clas Ohlson Det må nok ha vært noe fryktelig galt med dem, og du kunne alltids ha byttet dem i et par nye. Edit: Vi testet forresten AC-3 i vår lille test Endret 14. oktober 2008 av PL610 Lenke til kommentar
Axl@hw Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nå har jeg prøvd 3 ulike HDMI-kabler mellom min Cambridgde Audio DVD89 og Samsung LE37A656. Den første er 1 meter HDMI fra Clas Ohlson til 129 kroner, den andre er 1 meter av merket Argon fra Hifiklubben til 298, og den siste er den som fulgte med HD PVR fra Get, av ukjent merke. De 2 første gir mye hakking i bilde og lyd ved oppskalering til 720p eller 1080i, mens med den jeg fikk med dekoderen fra Get er bildet helt fint. Så hva gjør jeg? Kjøper en enda dyrere kabel og prøver med den? Er kombinasjonen spiller-TV så spesi at det er tilfeldig hvilken kabel som virker, uavhengig av pris? Har jeg hatt maks uflaks og fått 2 defekte kabler? Vanskelig å si noe om selvsagt... TV2 hjelper deg skal kjøre test av HDMI-kabler i kveldens program, får se hva de konkluderer med der også. -A Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Forresten, hva står det at Clas Ohlson/Hifi klubben kablene skal takle/er godkjent for? Bare lurte her Lenke til kommentar
Axl@hw Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kablene fra Clas Ohlson var umerket, bortsett fra at det sto noe om båndbredde (har pælma emballasjonen, OG kvitteringa, for sikkerhets skyld), husker ikke hva. Kablene fra Hifiklubben er ikke merka med noe, men selgeren sa at de skulle takle HD, spes. med så kort kabel. Begge disse funker helt fint på 576p, men alt over det kladder. Jeg har lest mange foruminnlegg om at kablene fra Clas Ohlson er mer enn gode nok, mange er fornøyd med dem. -A Lenke til kommentar
Kris Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er fornøyd med Clas Ohlson kabelen min. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 TV2 hjelper deg skal kjøre test av HDMI-kabler i kveldens program, får se hva de konkluderer med der også. TV2 hjelper deg så ingen forskjell på kablene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå