Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 306 (1994) Høyttaler tips..

KakeKake

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Peugeot 306 1994, Er ikke direkte imponert over lyden,, vurderer derfor og "oppgradere" lyden litt.

Har ingen ønsker å gjøre det så billig og enkelt som mulig,, (stiller ikke SÅ store krav.)

er en "ok" cd spiller i bilen.,, så i første omgang er det ønseklig å kun skifte høyttalere. skal ikke ha noen sub.

har ingen planer om en seperat forsterker. dog er mulig at jeg vil kjøpe en bedre bilstereo..

1. hvilke høyttalere passer til en 306 ( uten å bruke rå makt osv..) størrelse.. oval rund osv?

2. hvor kan en kjøpe noen rimelige men stadig vel fungerende høyttalere?

Alle tips og gode råd motas :-)

Feks bør en kjøpe en diskkant dome å plaseere i vinduet osv..

Har i utgangspunktet ikke noe budsjett.. pga aner ikke hva en må ut med for å få noe som fungerer ok,,

Ps som dere sikkert forstår så er jeg ingen racer på bilstereo.

Edit: i følge google.. så er det følgende str.

Front = 6.5" Diameter : 2.5" Depth

Alternativ : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348134 (hvis det kan "trekkes" av en normal bilstrereo? samt er mulig for en med 10 tommeltotter og montere?

Endret av KakeKake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Kjøpte nettopp nye høyttalere til min 1996 306 XR(5-dørs).

Siden du også da har en phase 1 306(pre-facelift), har du sikkert samme oppsett som meg. Det er plass til en 6,5" høyttaler i hver dør foran, men det er veldig dårlig plass til selve elementet bak høyttaleren. Selv måtte jeg frem med dremelen for å montere Kicker K65-høyttalere i døra.

Skal du ha bedre lyd enkelt, vil jeg anbefale å kjøpe et komponentsett og bygge inn foran til omtrent 700-1000(selges på torshov bl.a.), og så sette de høyttalerne som satt i dørene i hattehylla. Det er allerede markert under hvor de skal sitte hen. Kabler er uhyre enkelt å trekke opp.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Heisann. Kjøpte nettopp nye høyttalere til min 1996 306 XR(5-dørs).

Siden du også da har en phase 1 306(pre-facelift), har du sikkert samme oppsett som meg. Det er plass til en 6,5" høyttaler i hver dør foran, men det er veldig dårlig plass til selve elementet bak høyttaleren. Selv måtte jeg frem med dremelen for å montere Kicker K65-høyttalere i døra.

Skal du ha bedre lyd enkelt, vil jeg anbefale å kjøpe et komponentsett og bygge inn foran til omtrent 700-1000(selges på torshov bl.a.), og så sette de høyttalerne som satt i dørene i hattehylla. Det er allerede markert under hvor de skal sitte hen. Kabler er uhyre enkelt å trekke opp.

Lykke til :)

Takker for svaret :-)

Regner med at jeg da forsøker meg med en Infinity Kappa 65.7CS... (under den forutsettning at det kan "trekkes" av en normal bilstereo? (Anyone?.)

Evt noen som har noen bedre forslag i ca samme (eller mindre) prisklasse..

Endret av KakeKake
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...