Gå til innhold

Final Fantasy cube - kommentar tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kassa blir enorm! :ohmy:

Hva skal du egentlig med 3 server PCer? Dersom du kjøper noen 0,5/1terrabyte disker så får du rimelig god plass til ting, og det koster ikke skjorta lengre heller. Du skal jo tross alt flytte på kabinettet vel?

Men dersom du skal Drive diverse servere med hver maskin så er det forståelig da.

Men hadde fert rått å sett en kasse med 4 maskiner i og rundt 80 disker. Dersom du gjør det litt hightech så vil folk tenke ''supercomputer'' ganske fort. :D

Lykke til, ser ut som du trenger det! Hihi. Skal følge med på dette hvertfall. ;)

Lenke til kommentar

Har vel strengt tatt ikke bruk for 80 harddisker, men siden skjermene og hovedkortene setter størrelsen på kassen så er det dumt å ikke utnytte plassen. Dessuten så begynner jeg vel med noe få harddisker, og setter i flere etter hvert som jeg får bruk for dem.

Når det kommer til kjøling, så tenke jeg å satse på luft kjøling på harddiskene og vannkjølt på pcene.

Kassen blir rundt 120cm x 80cm x 50cm,

så litt plass tar den men skal det være så skal det være :p

Endret av Chiobe
Lenke til kommentar

Med tanke på størrelsen og vekten mister du litt av dette men:

Jeg lager dette kabinettet fordi jeg hovedsaklig er lei av å drasse på ørten ting, når jeg skal ha med meg pcen et sted. Så en alt i et cube kabinett blir litt mindre slitt.

Men det blir dog mindre enheter å ta med.

Stå på videre! :)

Når kan vi vente oss neste update?

Lenke til kommentar

Delene jeg bestilte:

INTEL CELERON E1400 2.0G 512K 800MHZ FSB (BX80557E1400)

ASUS P5GC S775 I945GC (A2) ATX SND+GLN+U2 FSB1333(OC) SATA2 IN (P5GC)

CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's (TWIN2X2048-6400)

grevaeg: kan godt hende at 8 portere ikke er så dyre, men når jeg kan få 4 portere til rundt 400 så lønner det seg nesten ikke å gå for noe større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...