Chiobe Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Prosjeket finner du her Som nevnt i projekt tråden: har du noen data deler du vil bli bekvitt, enten for en billig penge eller gi bort, så kontakt meg. Endret 3. oktober 2008 av Chiobe Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Den kassa blir enorm! Hva skal du egentlig med 3 server PCer? Dersom du kjøper noen 0,5/1terrabyte disker så får du rimelig god plass til ting, og det koster ikke skjorta lengre heller. Du skal jo tross alt flytte på kabinettet vel? Men dersom du skal Drive diverse servere med hver maskin så er det forståelig da. Men hadde fert rått å sett en kasse med 4 maskiner i og rundt 80 disker. Dersom du gjør det litt hightech så vil folk tenke ''supercomputer'' ganske fort. Lykke til, ser ut som du trenger det! Hihi. Skal følge med på dette hvertfall. Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hovedgrunnen til 3 server pcer er at en pc kan max holde 28 hardisker, med å bruke 6 raid kort med 4 porter hver. Er selvsagt mulig å skaffe større raid kort, men de koster nesten mer en ny pc. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Dette blir nok en enorm kasse ja! Har du virkelig bruk for 80 harddisker? Det vil nok være mer lønnsomt å heller ha noen TB disker, enn mange som er mindre. Hvordan har du tenkt å kjøle ned maskinen? Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Har vel strengt tatt ikke bruk for 80 harddisker, men siden skjermene og hovedkortene setter størrelsen på kassen så er det dumt å ikke utnytte plassen. Dessuten så begynner jeg vel med noe få harddisker, og setter i flere etter hvert som jeg får bruk for dem. Når det kommer til kjøling, så tenke jeg å satse på luft kjøling på harddiskene og vannkjølt på pcene. Kassen blir rundt 120cm x 80cm x 50cm, så litt plass tar den men skal det være så skal det være Endret 3. oktober 2008 av Chiobe Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du har et budsjett på hvor mye sa du? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Ikke stort nok dessvere, så blir nok noe av hardwaren som blir kjøpt inn over tid. Men skal nok klare å fullføre det på en eller annen måte. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 OG du har en heise kran? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Blir ikke noen lett vekter nei, men hva kan man forvente seg av et kabinett i den størrelsen. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Med tanke på størrelsen og vekten mister du litt av dette men: Jeg lager dette kabinettet fordi jeg hovedsaklig er lei av å drasse på ørten ting, når jeg skal ha med meg pcen et sted. Så en alt i et cube kabinett blir litt mindre slitt. Men det blir dog mindre enheter å ta med. Stå på videre! Når kan vi vente oss neste update? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Regner med å noe mer klart til uke, men når jeg begynner å bygge kommer ann på når jeg finner de matrialene jeg trenger. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kommer du virkelig til å gjennomføre dette? Fantastisk. Håper du bolter noen heavyduty handtak til rammen, for dette blir tungt! Gleder meg til byggeprosessen begynder! Forventer mange bilder! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Hei. Hva med å montere det på en vogn slik at den kan flyttes. Eller sette hjul under. Det blir garantert det største kabinettet som har blitt laget på forumet. Kansje noen vet om noe større? Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Planlegger å kunne sette på hjul ja, trenger vel truck ellers. dePT: Har tenkte å fullføre ja, selv om det kan tid pga kostnadene. Endret 8. oktober 2008 av Chiobe Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva slags deler kjøpte du? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Blir nok morsom vekt på kassen i hvertfall 80 disker = 56kg Når det gjelder kontrollere o.l er det ikke så dyrt for 8 portere hvis du importerer (rundt 1000-1500kr st) Endret 8. oktober 2008 av grevaeg Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Delene jeg bestilte: INTEL CELERON E1400 2.0G 512K 800MHZ FSB (BX80557E1400) ASUS P5GC S775 I945GC (A2) ATX SND+GLN+U2 FSB1333(OC) SATA2 IN (P5GC) CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's (TWIN2X2048-6400) grevaeg: kan godt hende at 8 portere ikke er så dyre, men når jeg kan få 4 portere til rundt 400 så lønner det seg nesten ikke å gå for noe større. Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Ny update: pakke ankommet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå