k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er helt enig i at 4. oktober er bra. God balanse mellom badekarene og vannet utgjør en distinkt forgrunn. Men surrealisme er det vel bare for byfolk. Folk som er oppvokst på landet (som meg) har nok sett sånt før, da dette ikke er uvanlig som vanntrau for beitedyr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er helt enig i at 4. oktober er bra. God balanse mellom badekarene og vannet utgjør en distinkt forgrunn. Men surrealisme er det vel bare for byfolk. Folk som er oppvokst på landet (som meg) har nok sett sånt før, da dette ikke er uvanlig som vanntrau for beitedyr. Jeg er faktisk godt kjent med denne bruken av badekar Jeg så mer surrealismen i kombinasjon vannkant og badekar ... Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er faktisk godt kjent med denne bruken av badekar Jeg så mer surrealismen i kombinasjon vannkant og badekar ... He, he. Jo, der har du et poeng. Forøvrig bor vel du trygt ute på landet... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 He, he. Jo, der har du et poeng. Forøvrig bor vel du trygt ute på landet... Forsåvidt; men der går det i korn-åkre. Og det er ikke satt ut drikke-kar til elgene og rådyrene som vandrer rundt Tom Lenke til kommentar
magneska Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Takker igjen! Har alltid hatt sansen for badekar ute i naturen. Bildet ble forøvrig tatt på Kråkerøy (nærmere bestemt på Alshus), så det er kyr fra Østfold som har kost seg her. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) 6. oktober: 1/15s, f/8, ISO 3200 Endret 10. oktober 2008 av magneska Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Oi, det var dystert! Liker hvordan den diskret glansen i bildene bidrar til å lage linjer innover i motivet. Bra valg av vinkel også. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Nice, det der hadde jeg sansen for. Hvordan var eksponeringen, har du detaljer i skygge/høylys? Lurer på hvordan det kunne blitt om du la denne versjonen i bunn, og la over et lag som har noe mer detaljer i vegger og gulv, og testet med å blande inn dette med ulik opacity og blending mode, for litt mer detaljer i de mørke partiene. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 7. oktober: Ikke akkurat så veldig spennende... 1/250s, f/16, ISO 400 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 7. oktober:Ikke akkurat så veldig spennende... Både og ... Med litt mindre himmel og mer av nederste synlige etasje, så tror jeg den sitter. Artig vri på den parkeringsgarasjen, forøvrig. Tom Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 7. oktober:Ikke akkurat så veldig spennende... Jo absolutt. I hvertfall for en som jobber i byggebransjen var dette artig. Jeg syns du har fanget arkitekuren godt her. Dette hadde sikkert arkitekten satt pris på. Bra bilde fra parkeringshuset også. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Stilig arkitekturbilde - enig at det blir litt mye tomrom oppe til høyre. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk til arnold_layne og abraxa! Det er nok mer å hente når det gjelder detaljer i skygge/høylys. Gikk for en relativt mørk versjon denne gangen, men skal jobbe mer med saken ved anledning. Egentlig blir det altfor trangt med 105 mm, så det hadde vært bedre med noe videre vinkel. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 likte den siste, mest pga fine s&h-toner og overganger. Du kunne kanskje trukket høylysene enda litt lenger ut til høyre for å få litt mer smell i bildet. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 11. oktober: 1/125s, f/4, ISO 6400 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Den siste der var kjempekunstnerisk. Teknisk sett bra utført, men det hele ble veldig uhåndgripelig for meg. Når jeg ser den tenker jeg kunstgalleri, mange store vegger fulle av bilder jeg ikke skjønner noe av, masse merkelige mennesker som glor på bildene og prater intellektuelt. Så sånn sett frambrakte den definitivt følelser, men neppe det du hadde tenkt. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 12. oktober: 1/125s, f/8, ISO 1100 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 12. oktober:1/125s, f/8, ISO 1100 Denne var harmonisk og fin, flott fargekombinasjon... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det skjer mye rart rundt omkring i Norge en lørdags kveld! Jeg vet ikke om jeg har lyst til å vite hva som er historien bak bildet fra den 11 Som "kaffein" sier teknisk meget bra. Bildet fra den 12. er mer tradisjonelt, men vi som parkerer ute kjenner oss godt igjen. Akkurat passe med dybdeskarphet. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå