Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin booter ikke, prøvd alt


Anbefalte innlegg

Jeg skulle bare innstallere nyeste skjermkort drivere og brukte driver sweeper til å fjerne de gamle først. Det har oppstått et problem, og jeg får ikke boota hverken i sikkermodus eller fra cd-rom. Får en feilmelding om at feil har oppstått. Status: 0xc0000225.

 

Har prøvd alt, og kommer ikke inn i dos for å formatere hardisker engang. Noen som kan hjelpe meg? Føler at noe er veldig galt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vista 64bit. Kjører 2 hardisker, med vista innstallasjon på c:. Tror problemet er at C: harddisken har tatt kvelden, fordi jeg får gamle xp cd til å starte innstallasjon fra cd-rom. Prøvde å legge inn xp på harddisk nr 2, men det kommer ikke lengre enn første re-start. Har satt opp egen partisjon osv, men har ikke formatert hoved disken (C:) pga mange filer jeg ikke vil miste der.

Jeg kjøpte en ny harddisk nå i formiddag som jeg skal bytte med gamle C:. Da skal vel ting starte normalt igjen klar for ny innstallasjon av vista?

 

Hvis det eventuellt er disk kontrolleren i hovedkortet som har sluttet å virke, hva må jeg gjøre for å få den til å kjøre igjen? Resette/flashe biosen kanskje?

Har opplevd mye rart med pc før, men ikke at alt skal gå så til de grader til h...... etter innstallasjon av nye skjermdrivere!

Lenke til kommentar

Nå har jeg formatert alle hardisker og partisjoner, alt er helt blankt. Vista starter innstallasjonen, men etter første reboot får jeg en kritisk feilmelding om at det har oppstått en kritisk feil. Har satt alt riktig i bios, det meste på auto osv. Nå har jeg gått tom for ideer her.

Jeg trenger virkelig noe hjelp nå, ellers blir jeg sprø!!

Lenke til kommentar

Nå har jeg innstallert vista ca 15 ganger, etter omstart så starter windows, men så blekker det ut med et blått blink. Hvis jeg feilsøker etterpå får jeg beskjed at windows har stoppet pga kritisk feil. Har som sagt ribba maskinen for alt utenom Psu, 2 gb ram, 1 stk formatert hard disk og 1 stk skjermkort.

Har OEM versjon av vista64. Lurer da på om det er kun 1 install med den produktnøkkelen da, og hvor kan jeg skaffe en ny windows cd-rom plate uten å må kjøpe helt ny OS pakke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...