Gå til innhold

Motorola SB5101E - åpne porter?

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har en Motorola SB5101E modem og Belkin Trådløs router der jeg har deaktivert Firewall..

Jeg har nettop flyttet, og der jeg bodde før så var det ikke noe prob med f.eks hoste på b.net (Warcraft/sc) men så kom jeg hit og ingenting virker lengre..

Har letet litt på nettet og fant ikke ut hvordan det går ant å åpne porter i modemet, men det er flere folk som har samme problem, derav vet jeg at det er modemet som er problemet:S

Fant ut hvordan jeg kunne konfigurere modemet, men det hjalp lite (bildet), var ingen valg om FW/porter:S

Hvordan skal jeg få åpnet portene i modemet? alt virker greit med dataen og routern, er modemet som er flaskehalsen, har ikke vært borti lignende tilfeller at et modem har innebygd router:S

post-89325-1223014449_thumb.jpg

Endret av ZitHless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et modem er vidåpent og da ligger forklaringen trolig hos ISP eller at du forwardert til feil ipadresse (PC).

For sikkerhets skyld kan du jo se hvilken ipadresse du får fra modemet. Begynner denne med 192. eller 10. så er det router i det.

Hvis problemet ligger i at du ikke får internett i det hele tatt på PC så må du resette modemet.

Joda, ip'en min begynner med 192. MEn det er ikke hos ISP'n!

Det er flere som har hadt samme problem med samme modem, som jeg har skrevet oppafør, og jeg leste i manualen at det er FW integrert i modemet..

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg får åpne portene, eller disabled FW'n:/

Ogjo jeg får nett, men laster ned med latterlig hastighet på torrent, og kan ikke hoste f.eks på b.net pga portene.. og jeg har disabled FW'n i routern, og har ingen på datan.. så feilen ligger hos modemet:<

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke ISP som blokkerer, har flerer venner som har samme ISP men et annet modem.

Prøv å hør på meg for guds skyld, hvis du googler modemet mitt så får du opp en masse forums som har samme prob, at det er FW i modemet, og hvis det ikke kan være en router i modemet, hvorfor kan jeg da gå in på det og gjøre div. instillinger osv? har ikke vært borti at man kan gjøre instillinger på et "rent" modem før..

Lenke til kommentar

Jeg forteller deg jo at hvis du får internett-ipadresse så er det ikke blokkering pga at du har et rent modem.

Grunnen til at du kan logge deg inn er at det oppfører seg som en router til du er koblet opp mot internett.

Det du bør gjøre er å koble en PC rett mot modemet slik at du kan finne ut om det er routeren din eller noe annet som blokkerer deg.

Jeg har forøvrig et kabelmodem selv og er rimelig inneforstått med hvordan de fungerer.

Ikke tenk på firmware og slikt. Du skal garantert ikke bytte den uten at du får beskjed.

Programvaren i disse får parametre som f.eks hastighet tilsendt fra ISP hver gang du logger på med modemet og du skal ikke endre på noe der ;)

EDIT: Når jeg snakker om blokkering fra ISP så mener jeg ikke at ISP blokkerer for alle, men kun for enkelte som har virus o.l.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...