Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som Tittelen sier, så instalerte jeg de nyeste driverene fra nvidia, til mitt Geforce 8600M GS Kort, Og etter at den var ferdig crashet Skjermkortet, og nå vil det ikke fungere som det skal, Blant annet kan jeg ikke kjøre Oblivion og sånt lenger. Når jeg prøver å instalere den gamle driveren eller noen andre får jeg bare beskjed om at det ikke eksisterer noe grafikk kort som hører til denne driveren. Trenger hjelp med å løse dette. Er så vidt jeg kan åpne nettsider uten at skjermen hopper vær gang jeg scroller. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) 1. Av installer driveren du bruker nå. 2. Kjør dette programmet for å renske bort rester av gamle drivere: http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Drive...nload-1655.html 3. Installer denne driveren: http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x8...32_whql_uk.html - Den driveren du fikk anbefalt i en tidligere post på forumet var feil. Endret 3. oktober 2008 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Fikk Beskjed om at Driveren ikke var kombitabel med grafikk kortet. Eksakt melding: Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes. Endret 3. oktober 2008 av Vaenas Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Er det en laptop du skal ha driver til? I så tilfelle virker ikke driverne du laster ned fra Nvidia. Da må du laste ned rett driver fra laptop-produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Ok... Da Skal jeg prøve det. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Fikk takk i den riktige, men fikk beskjed om at maskinvaren ikke var endret etter innstallasjonen. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Bare for å være sikker, Hvis jeg går inn på enhets behandling også trykker jeg på avinstaller enhet, så blir vel driveren avinstallert eller må jeg gjøre noe annet? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Vaenas her men fra lillebrors bruker. Gikk på Enhetsbehandling også under Andre Enheter står det Skermkort (VGA-kompatibelt). Her Prøvde jeg å installere driverene og avinstalere dem men det fungerte ikke. Har Cleanet alt som er. Men likevel får jeg ikke instalert driveren på dette kortet. (8600M GS) Det er en HP Pavillion dv9700. Håper det hjelper dere med å hjelpe meg. Endret 3. oktober 2008 av Kadmium Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Fikk takk i den riktige, men fikk beskjed om at maskinvaren ikke var endret etter innstallasjonen. Har nettop hatt samme problemet selv, om du sjekker innstalasjons folderen (C:/Nvidia) så kan du sjekke om physx er i pakken også. Om du finnner den så tar du å klipper denne ut og slipper den utenfor nvidia mappen og kjører setup fra nvidia mappen. Endret 3. oktober 2008 av Malvado Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Gå i kontrollpanel og i "legg til/fjern programmer". Finner du Nvidia-drivers der? Hvis du gjør det,så avinstaller derfra. Regner med at det er Vista du har og da finner du driver på denne siden. Når du har har lastet ned driveren,så dobbelklikker du på exe-filen og installerer. Hvis ikke dette går,så kan du prøve programmet som heter:HP Update and HP Software Update - Critical Security Update. Det finner du på samme siden. Endret 3. oktober 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Fungerte ikke. Legger til ett bilde med problemet hvis det er til hjelp. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hva står under "skjermadaptere"? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Bare Logmein som ikke er direkte en skjermadapter bare en virituel som lar meg koble opp på andre pc'er og bruke dem gjennom min egen. men det fungerer heller ikke uten Vanlig skjermadapter. Men kan det ha noe å si at når jeg oppdaterte til den nyeste driveren, så kræsjet pc'n også etter det oppsto problemet. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er merkelig at du ikke får installert ny driver. Er du sikker på at du har modellnavn på laptop og skjermkort rett? Prøvde du HP sitt update-program? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, men hadde den nyeste HP update program fra før, å den kicket ikke i det hele tatt på problemet. Men har alt rigtig, hadde en fil med Dxdiag fra før problemet oppsto. Men finnes det noen andre muligheter igjen enn å reinstalere pc'n? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har du prøvd å ta en systemgjenoppretting? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Kan du guide meg gjennom prossesen? Ooh... think i found it. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Kan du guide meg gjennom prossesen? Ooh... think i found it. Start-programmer-tilbehør-systemverktøy-systemgjenoppretting. Det var det du fant? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, og det fungerte. Takker for all hjelp, tror jeg holder meg til den gamle driveren til den ytterste nød nå. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, og det fungerte. Takker for all hjelp, tror jeg holder meg til den gamle driveren til den ytterste nød nå. Bra at det fungerte. Da får du ha en god spillhelg,nå som maskinen er i orden. Vær klar over at skjermkortdrivere til laptop ikke er som på stasjonære maskiner. Det er mye mer sjelden det kommer ny driver til en laptop. Det er ikke slik som stasjonære maskiner,at det kommer ny driver til skjermkortet mange ganger i året. Du kan bruke drivere som er til en stajonær maskin,men da må driveren moddes først. Link til laptopvideo2go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå