Sir Henrik Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Digger det. Systemet er flott! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Utlysning - Ich suche Hilfe! Takk for alle positive kommentarer og konstruktive tilbakemeldinger! Det går fremover og nå begynner det virkelig å likne noe. Systemet er nå tilnærmet bugfritt, selvom jeg riktig nok har en del igjen på to do-listen. Med fremgangen og interessen fra arrangører blir det ofte stilt spørsmål om jeg har logo eller tilsvarende grafikk man kan putte i en eventuell sponsor-liste. Det skulle jeg selvfølgelig ønske at jeg hadde. Jeg har uheldigvis null kreativitet når det gjelder grafikk og det visuelle, så dersom noen ildsjeler føler sterkt for å bidra - ikke nøl! (I likhet med alle andre som bidrar vil man bli listet på siden om ønskelig.) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Har du noe navn du har tenkt på i forbindelse med CMS'et? - evt. kun logo? Anyways, pleeasee si at du jobber i hvertfall litt med standalone? - Vi har et rimelig stort lan i slutten av Februar til neste år, på rundt 350 mennesker, og trenger et godt system. Vi har tidligere brukt joomla 1.0 og MyLanSite modulene, og det har funket utmerket, foruten at joomla 1.0 vil vi ikke bruke lengre og 1.5 passer ikke med MLS modulene. Da hadde dette systemet vært perfekt for oss! - vi skal også ha et mindre lan i midten/slutten av august, hvor det hadde vært utmerket og teste plassregistrering og evt. betalingsløsning som vi kommer til og integrere. - Siden til dette lanet skal forhåpentligvis være ferdig til beta testing 1. september hvor lansering av forhandsregistrering av billetter er planlagt lansert 1. desember. Håper du ikke er langt unna beta, eller i det minste alpha versjon av standalone systemet - Det hadde vært perfekt for oss! - evt. logo i forbindelse med "sponsing" av systemet, skal selvsagt tas med EDIT: Ser også at du har lagt til strekkode på billettene!!! - knallbra! - kan du gi meg litt info om hvordan disse blir generert? - Fredrik Endret 14. juli 2009 av Famen Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Tok sjansen på å bruke systemet på partyet våres som går av i uke 40 (http://oyerdg.net) og er ikke annet enn strålende fornøyd hittil! Vi syntes det manglet noen opplysninger i registrering og litt annet, og det tok ikke mer enn maks en dag før dette var på plass! Genialt, håper også på en standalone-versjon, men det fungerer kjempebra også der den er nå Endret 15. juli 2009 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Grunnen for at ihvertfall oss som er et forhåndsvis stort lan i dette området, ønsker en standalone versjon, er at vi kan programere betalingsløsninger inn med siden, da majoriteten av deltakerene betaler på nett og ikke per konto, og for og gjøre det enklere for både øko.ansv., leder, nestleder etc. som må sjekke og godkjenne betaling på hver deltaker, som kan være vannskelig hvis det mangler informasjon i betalingen, som navn, brukernavn osv. Slik siden er nå, så ser jeg for meg at den passer _meget_ godt til "mindre" dataarrangment, inntil rundt 100 - 120, den er både brukervennlig, enkel å navigere i, logisk oppsatt av menyer og innhold, minimalistisk design, som er meget enkel og lese (utenom grønn, den var hæsli ). Dette er absolutt et system som kommer til og passe for veldig mange! - Litt dumt at den kun har norsk språk, har faktisk et spørsmål om det, er språket "hardkodet" inn i systemet, eller har du egene språk filer? Isåfall så er det ikke kun interesse fra norge, men et stort internasjonalt publikum vil nok være meget interessert i et slik flott system som dette! - Fredrik Endret 15. juli 2009 av Famen Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Dette er absolutt et system som kommer til og passe for veldig mange! - Litt dumt at den kun har norsk språk, har faktisk et spørsmål om det, er språket "hardkodet" inn i systemet, eller har du egene språk filer? Foreløpig er språket hardkodet, men grunnen til det er rett og slett fordi webhosten jeg benytter meg av ikke har/har fjernet gettext. Flerspråklig side er absolutt noe på listen, da det vil utvide horisonten som du påpeker. (Kan nevne at jeg har planer om å bytte host. Man får det man betaler for, og hos Web10 betaler man nesten ingen ting ) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) hehe Jeg har et lite tips, og det er at man kan opprette forskjellige billett typer til forskjellige plasser, slik at f.eks. gul plass er crew, og det er kun personer med "crew" billett som kan velge seg sete her. Også lurer jeg på hvilken koding strekkoden bruker? - Og fra hvilke parametere den blir generert. EDIT: Beklager, fant ut hvordan jeg fikset dette med forskjellige billett typer - Og strekkoden er falsk generert, da strekkode leseren min ikke ville lese den. Jeg har forøvrig en link til en klasse som genererer jpg, gif, png bilder av strekkoder i henold til informasjon som er gitt, vet ikke om jeg har sagt dette tidligere men den mest vanlige strekkode'koden er ean13(isbn) eller ean , og de fleste strekkodelesere vil nok ta disse typene. - Du skal få link så snart jeg finner klassen igjen på det store internettet Her er siden http://www.ashberg.de/php-barcode/ -> http://www.ashberg.de/php-barcode/download/ <- nedlasting, både windows binary og unix type Endret 17. juli 2009 av Famen Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Sorry for dobbeltpost Men har du jobbet noe videre med nye features? evt. standalone. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Og strekkoden er falsk generert, da strekkode leseren min ikke ville lese den.Jeg har forøvrig en link til en klasse som genererer jpg, gif, png bilder av strekkoder i henold til informasjon som er gitt, vet ikke om jeg har sagt dette tidligere men den mest vanlige strekkode'koden er ean13(isbn) eller ean , og de fleste strekkodelesere vil nok ta disse typene. - Du skal få link så snart jeg finner klassen igjen på det store internettet Her er siden http://www.ashberg.de/php-barcode/ -> http://www.ashberg.de/php-barcode/download/ <- nedlasting, både windows binary og unix type Takk for tipset, jeg skal sjekke det ut og endre så fort jeg kan! Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Lurte bare på hvordan det går med dette flotte prosjektet? Noen ungdomsklubber jeg er med i skal nemlig ha LAN i desember, og i den anledning lurte jeg på om det kommer en standalone før den tid, eller om vi skal satse på noe annet? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 flere som ønsker oppdatering ^^. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Vel, jeg kan røpe at det er en relativt stor oppdatering på vei. Kan samtidig nevne at PayPal vil bli implementert og at hele siden vil bli flerspråklig. Men som vanlig er det vanskelig å estimere akkurat når det blir ferdig. Prosjektet er utelukkende basert på frivillig arbeid og ingen jobber på noen som helst måte på fulltid med prosjektet. Neste oppdatering kommer også til å testes ut litt mer rigorøst før den slippes ut. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Supert! - Da er testingen av oppdateringen ferdig før den 23. desember? :D ! Hadde vært flott, da vi har problemer med og komme i kontakt med PTN, som er vår eneste leverandør på et slikt system. EDIT: kommer du med en lite over ting som er forandret (både for admin og bruker side)? Endret 20. desember 2009 av Wackamole Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er systemet oppe å går snart? begynner å trenge det med tanke på at lanet vårt er på mandag. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvis det begynner på mandag, så tror jeg du er veeeeldig sent ute.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hvis det begynner på mandag, så tror jeg du er veeeeldig sent ute.. Systemet var midlertidig nede grunnet rot i noen fakturaer hos leverandøren. Xcetera fikk følgelig ikke tilgang til deltakerlisten sin, men det ordnet seg. Jeg holder for øvrig på med en snassen liten demonstrasjonsside for v2, hvor jeg også kommer til å liste opp alle endringer. Endret 22. februar 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 men du har ingen cirka tidskjema på når standalone versjon er færdig? - ønsker å integrere denne med joomla, kunne vært kjekt å ha litt tid på seg inntil neste dataparty Lenke til kommentar
jonol Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du får vell ikke til og legge til støtte for QRCode barkode? de er kjempe, funker med webcamera som scanner. og jeg finner heller ingenting om strekkoder noen plasser, er det fjernet? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Virker som prosjektet her er lagt på is, siden det er lite input fra prosjektes "far" og lite/ingen endringer er blitt gjort med siden eller forum-posten. - Noe jeg synes er meget synd, da dette kunne vært ypperlig for små/mellomstore LAN og events. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå