Gå til innhold

LAN-side, system for LAN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Er det noen mulighet for å stenge påmeldingen på dette systemet? Hvis du f.eks. har en frist hvor folk ikke kan melde seg på mer grunnet planlegging og sånn. Hadde vært greit : ) Kanskje og samme på avmelding, hvis du har satt en frist på når de kan melde seg av. Og de som vil melde seg av etter det må likevel betale og sende mail/kontakte admin om de vil bli fjernet liksom.

 

Hvis du skjønner? : )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Lurer på om du kan fikse strekkode på billettene, basert på brukerid og billett id (EAN13) - også en plass for og scanne inn strekkoden, for og melde deltakere ankommet til lanet.

 

Og paypal som betalingsløsning? :D - det hadde vært perfekt! :D

 

EDIT: Og hvor villig er du til og gi ut kildekoden? :p

Endret av Famen
Lenke til kommentar

Strekkoder er absolutt noe jeg ønsker å implementere. Jeg har riktig nok ingen erfaring med verken å skrive eller lese slike, eller hvordan man enklest kan lage et API som er lett tilgjengelig for strekkodemaskiner, så det blir definitvt en liten utfordring. Du har vel ikke tilfeldigvis noe informasjon angående dette?

 

Når det gjelder betaling via PayPal eller andre online-tjenester, så er dette noe jeg bevisst har valgt å gå utenom, i likhet med veldig mange andre gratistjenester på internett. Grunnen til dette er at jeg da ville stille i en helt annen juridisk klasse. Dersom noe skulle gå galt står jeg i en annen ansvarsposisjon enn når betaling utelukkende foregår mellom brukere og arrangører. Jeg kan rett og slett ikke risikere å måtte betale tilbake billetter, e.l.

 

Kildekoden på siden kommer nok aldri til å gis ut, men jeg jobber som sagt med en standalone-versjon for nedlastning, som kommer til å inneholde akkurat lik funksjonalitet, men kun støtte for ett og ett arrangement.

Lenke til kommentar

Strekkodelesing er noe jeg faktisk ikke har tenkt på, men det er jo veldig nyttig og enkelt for de som sitter i inngangen! Les strekkoden og deltakern er registrert : ) Smart!

 

Har drevet og testet ut løsningene i den grad jeg kan, har ikke prøvd betalingsdelen enda men resten virker veldig bra! Liker og designet på siden, så gleder meg til standaloneversjon her ja : )

Lenke til kommentar

La merke til at du har en unødvendig treg oppdatering av siden ved stilskifte fra en css til en annen (valg av farge i høyre hjørne)

 

Hva med å implementere en litt mer "smooth" måte å bytte css på?

 

Ta en titt på dette scriptet her:

function setActiveStyleSheet(title) {
 var i, a, main;
 for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) {
if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1 && a.getAttribute("title")) {
  a.disabled = true;
  if(a.getAttribute("title") == title) a.disabled = false;
}
 }
}

function getActiveStyleSheet() {
 var i, a;
 for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) {
if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1 && a.getAttribute("title") && !a.disabled) return a.getAttribute("title");
 }
 return null;
}

function getPreferredStyleSheet() {
 var i, a;
 for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) {
if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1
   && a.getAttribute("rel").indexOf("alt") == -1
   && a.getAttribute("title")
   ) return a.getAttribute("title");
 }
 return null;
}

function createCookie(name,value,days) {
 if (days) {
var date = new Date();
date.setTime(date.getTime()+(days*24*60*60*1000));
var expires = "; expires="+date.toGMTString();
 }
 else expires = "";
 document.cookie = name+"="+value+expires+"; path=/";
}

function readCookie(name) {
 var nameEQ = name + "=";
 var ca = document.cookie.split(';');
 for(var i=0;i < ca.length;i++) {
var c = ca[i];
while (c.charAt(0)==' ') c = c.substring(1,c.length);
if (c.indexOf(nameEQ) == 0) return c.substring(nameEQ.length,c.length);
 }
 return null;
}

window.onload = function(e) {
 var cookie = readCookie("style");
 var title = cookie ? cookie : getPreferredStyleSheet();
 setActiveStyleSheet(title);
}

window.onunload = function(e) {
 var title = getActiveStyleSheet();
 createCookie("style", title, 365);
}

var cookie = readCookie("style");
var title = cookie ? cookie : getPreferredStyleSheet();
setActiveStyleSheet(title);

 

Hvordan bruke:

I headern

<link href="path/to/general_style.css" type="text/css" rel="stylesheet">
<link title="red" href="path/to/red.css" type="text/css" rel="alternate stylesheet"/>
<link title="green" href="path/to/green.css" type="text/css" rel="alternate stylesheet"/>
<link title="blue" href="path/to/purple.css" type="text/css" rel="alternate stylesheet"/>

 

Og brukes i link:

<a class="red" title="red" onclick="setActiveStyleSheet('red');return false;" href="#">
<a class="green" title="green" onclick="setActiveStyleSheet('green');return false;" href="#">
<a class="blue" title="blue" onclick="setActiveStyleSheet('blue');return false;" href="#">

 

Bare et forslag såklart ;-)

Vil spare deg for endel http-requests på serveren, og gjøre opplevelsen litt bedre for brukerne.

 

Ser forresten veldig bra ut!

Lykke til videre med prosjektet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Stilig, jeg har utviklet et system med en den av samme funksjonalitet, men det er hovedsakelig laget for at folk skal kunne få integrere det i websiden de har fra før. Det er ikke ferdig enda men jeg planlegger å lage en wordpress plugin med det og lage en egen versjon som folk kan legge til på siden sin :)

 

edit: Forresten så er strekkoder ikke noe problem å implementere, jeg har ikke implementert det i mitt system enda men jeg har brukt det i andre system. Det er ganske enkelt egentlig :)

Endret av Equerm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...