wailer Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei Jeg var på elkjøp og sulle ha et tv for 9dager siden, de hadde det ikke på lager men skulle bestille det for meg, de sa da at 10dagers retten gjalt, om jeg ikke fikk tv i løpet av 10 dager så skulle jeg få et bedre til samme i pris. Men i dag så ringte de å sa at de hadde fått inn til tv jeg skulle ha, MEN de hadde klart og ødelegge det, ( de hadde mista det i gulvet) så nå påstår de at 10dagers reglen gjelder siden de skaffa det etter 9 dager, MEN nå kommer det til å ta 2 uker før de klarer og skaffe det tv på nytt..så jeg har ikke rett på et tv som er dyrere til samme pris som det jeg skulle ha Noen som har hvert borti noe lignende? og hvor mye "dyrere" tv har jeg krav på til samme pris som det jeg egentlig skulle ha? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 dette hadde fått meg til å bare avbryte kjøpet. om de vill ha deg som kunde får du et tilsvarende produkt =) jeg hadde ivertfall gitt dem 2 valg. avbrutt kjøpet eller tilsvarende produkt idag.. Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei Jeg var på elkjøp og sulle ha et tv for 9dager siden, de hadde det ikke på lager men skulle bestille det for meg, de sa da at 10dagers retten gjalt, om jeg ikke fikk tv i løpet av 10 dager så skulle jeg få et bedre til samme i pris. Men i dag så ringte de å sa at de hadde fått inn til tv jeg skulle ha, MEN de hadde klart og ødelegge det, ( de hadde mista det i gulvet) så nå påstår de at 10dagers reglen gjelder siden de skaffa det etter 9 dager, MEN nå kommer det til å ta 2 uker før de klarer og skaffe det tv på nytt..så jeg har ikke rett på et tv som er dyrere til samme pris som det jeg skulle ha Noen som har hvert borti noe lignende? og hvor mye "dyrere" tv har jeg krav på til samme pris som det jeg egentlig skulle ha? Du har sånn sett ikke krav på noe spesific beløp eller lignende, men jeg ville gjort som fyren over meg sier. Lenke til kommentar
morgster Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Oi, det var dårlige greier av Elkjøp. Her burde de absolutt ha gitt deg en bedre TV med en gang. Så lenge du ikke har fått tv-en utlevert, så synes jeg ikke de har greid å skaffe deg produktet. Denne hadde jeg klaget på til varehusjefen i den gjeldende butikken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du har ikke fått tv levert til avtalt tid, du har elkjøps 10 dagers annonsegaranti uten tvil her. Krev tilsvarende produkt. Gjerne fraktfritt levert pga bryderiet. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jobber selv i Elkjøp og kjenner jeg blir litt smådårlig av historien du forteller. Selvfølgelig har du krav på TVen din innen den 10 dagers annonsegarantien butikken annonserer. Det er totalt irrelevant for deg at butikken "egentlig hadde fått inn TVen, men mistet den i bakken og må skaffe en ny". Det eneste du som forbruker skal kunne trenge å forholde deg til er at du skal få TVen du har kjøpt innen 10 dager, og hvis butikken ikke klarer overholde dette skal du få en tilsvarende eller bedre vare i stedet. Skuffet over at noen i det hele tatt ringte deg og sa at du måtte vente lenger på produktet i stedet for å foreslå en tilsvarende eller bedre vare øyeblikkelig. Ta kontakt med butikken og få tak i TVen du har blitt lovet i løpet av morgendagen (hvis det da er 10 dager siden du kjøpte TVen). Stå på kravene du har ifølge Elkjøps annonsegaranti. Husk at du ikke har noen som helst slags lover med deg når det gjelder garantien angående "tilsvarende eller bedre produkt", det du har er det forbrukerkjøpsloven sier, men dette omfatter dårligere betingelser enn Elkjøps egen annonsegaranti. Lykke til! Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Du har ikke noe i du skulle sagt utifra forbrukerrett, men derimot markedsføringsloven... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Markedføringsloven går under denne kategoriens "jurisdiksjon", så vi lar tråden stå her. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Du har ikke noe i du skulle sagt utifra forbrukerrett, men derimot markedsføringsloven... Da jeg nevnte forbrukerrett tenkte jeg mer på forbrukerkjøpslovens kapittel om forsinkelse (kreving av oppfylling/heving/erstatning), ikke på markedsføringen/Elkjøps garanti. Når det kommer til hvilke krav man kan stille Elkjøp med tanke på deres garanti gjelder selvsagt markedsføringsloven. Ser at jeg formulerte meg feil og forvirrende der. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 bare for info for de som ikke vet det gjeller denne 10 dagers greia bare om varen er annonsert i avisa og kunden er inne en av de 3 første dagene)mandag, tirsdag og onsdag) for at elkjøp skal skulle skaffe den innen 10 dager. men om selger har sagt det til kjøper vil jeg si at elkjøp burde en lik tv til kunde. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Her har jo Elkjøp inngått en muntlig avtale, så kunden har krav på tilsvarende produkt til samme pris. Eller tar jeg fryktelig feil nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå