SuperWay Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei, Har nettopp flyttet inn på universitets rom men har funnet ut at ting som MSN og online spill ikke funker i det hele tatt og har blitt blokkert. Jeg snakket kjapt med IT fyren som sa til meg at port 22 hadde blitt åpnet og hvis jeg lager en tunnel gjennom den porten så kan jeg spille og bruke msn. Da så sitter jeg med ett nytt problem. Jeg har ikke peiling på hvordan jeg "Port Tunnel". Noen som vet hvordan jeg ordner med dette? Søkte kjapt på nettet og fant ting som SSH Tunneling men vet ikke om det er det samme. Lenke til kommentar
SuperWay Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 bump... noen som helst som kan hjelpe? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Får å få til tunnelig er du avhengig av å ha en maskin på utsiden av nettverket som du kobler deg opp mot. Du kan se gjennom denne og denne guiden som jeg har laget. Er ingenting i vei for å sette opp openssh og bruker putty til tunneling. Til fps spill tror jeg nok ikke at denne løsningen vil bli noen suksess, med mindre du har serveren stående på en kraftig fiber linje. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fikk du svar på spørsmålene dine? Eller er det noe annet du er på jakt etter? Lenke til kommentar
SuperWay Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Søker fremdeles litt rundt men tror jeg har funnet ut at det jeg ser etter er rett å slett å bare koble til proxyen gjennom de åpne portene. Programmet "Http-tunnel" kan kanskje funke. Skal teste det ut når jeg får litt mer tid igjen til å rote rundt. Takk for hjelpen sgaah. Skal poste igjen om jeg finner ut noe nytt. Lenke til kommentar
SuperWay Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 ok, søkte litt rundt igjen i dag og fant ut at det kan hjelpe om jeg sier at jeg kobler til nettet via å bruke en /proxy.pac etter å ha lastet den ned fant jeg hvilken proxy den bruker og hvilken port. Hjelper dette noe som helst i det jeg prøver å gjøre? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kom på en ting som du kan sjekke, kalles for portmapper. Du finner programmet her. Kan være dette du er på jakt etter når jeg tenker meg litt om. Lenke til kommentar
SuperWay Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Endte opp med å bruke Putty etter å få satt opp ssh server utenfor skolens nett. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå