Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med "tunneling"

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp flyttet inn på universitets rom men har funnet ut at ting som MSN og online spill ikke funker i det hele tatt og har blitt blokkert.

Jeg snakket kjapt med IT fyren som sa til meg at port 22 hadde blitt åpnet og hvis jeg lager en tunnel gjennom den porten så kan jeg spille og bruke msn.

Da så sitter jeg med ett nytt problem. Jeg har ikke peiling på hvordan jeg "Port Tunnel".

Noen som vet hvordan jeg ordner med dette?

Søkte kjapt på nettet og fant ting som SSH Tunneling men vet ikke om det er det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får å få til tunnelig er du avhengig av å ha en maskin på utsiden av nettverket som du kobler deg opp mot. Du kan se gjennom denne og denne guiden som jeg har laget. Er ingenting i vei for å sette opp openssh og bruker putty til tunneling. Til fps spill tror jeg nok ikke at denne løsningen vil bli noen suksess, med mindre du har serveren stående på en kraftig fiber linje.

Lenke til kommentar

Søker fremdeles litt rundt men tror jeg har funnet ut at det jeg ser etter er rett å slett å bare koble til proxyen gjennom de åpne portene.

Programmet "Http-tunnel" kan kanskje funke. Skal teste det ut når jeg får litt mer tid igjen til å rote rundt.

Takk for hjelpen sgaah.

Skal poste igjen om jeg finner ut noe nytt.

Lenke til kommentar

ok, søkte litt rundt igjen i dag og fant ut at det kan hjelpe om jeg sier at jeg kobler til nettet via å bruke en

/proxy.pac

etter å ha lastet den ned fant jeg hvilken proxy den bruker og hvilken port. Hjelper dette noe som helst i det jeg prøver å gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...