johome Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Jeg har nylig installert windows og logget meg paa som administrator. OS er XP Pro x64 Jeg laget meg i dag en annen brukerkonto , og startet opp med den. Problemet er at masse programmer naa er borte og en del instillinger plutselig har blitt forandret med den nye kontoen. Tastaturet har f.eks blitt anderledes. Kan ikke skrive Norske tegn. Skulle saa gjerne ha kunnet faa logget meg paa som administrator igjen. Har gjort det en gang tidligere , men husker ikke hvordan man gjorde det. Endret 2. oktober 2008 av johome Lenke til kommentar
kavk Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er fordi når du lager en ny bruker så lages den fra: "Default User" første gang du logger på. Da vil du ikke ha de programinstillingene skrivebordsikonene osv som den andre brukeren din har. Du kan prøve å starte maskinen i sikkerhetsmodus (trykk på F8 under oppstart) hvis ikke administor brukeren er deaktivert vil den komme opp som et alternavtiv når du skal logge på. Hvis den er deaktivert må du aktivere den igjen med den nye brukeren din(hvis den er lokaladmin) Lykke til:) Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Takker. Fant ut av det. Først logger jeg av, deretter trykker jeg crlt + alt +del to ganger. Da er det mulig å logge seg på som administrator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå