Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 De er varm og god når man skal stå rolig og det blåser mye, men skinnet revner lett, og hvis de blir våt så blir de hard. Egentlig ganske ubrukelige hansker, men de er helt ufatterlig deilig å ha på seg når de er ny, så de fleste i troppen ble lurt til å kjøpe dem siden vi bare hadde erfart de kalde stridshanskene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 De er varm og god når man skal stå rolig og det blåser mye, men skinnet revner lett, og hvis de blir våt så blir de hard. Egentlig ganske ubrukelige hansker, men de er helt ufatterlig deilig å ha på seg når de er ny, så de fleste i troppen ble lurt til å kjøpe dem siden vi bare hadde erfart de kalde stridshanskene. stridshansker skal ikke brukes for å holde seg varm. det vi hørte er at de er laget for å holde hendene kalde, er vist bedre å gå uten. ser ut til at vi har helt forskjellige erfaring med disse hanskene de tålte ihvertfall alt jeg gjorde, utenom når jeg skulle drive en del med piggtrådgjerde, den ble ikke ødelagt med en gang da heller, men de ble veldig slitt og en del små-hull... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Stridshanskene er bare god når det er varmt og vindstille, men da kan man like godt gå uten hanskene. Ellers er de grei når man må bære noe tungt, eller hvis man må ta ladegrep veldig ofte, men da er det bedre å bare bruke vantene uten fingre. Bare å legge bort stridshanskene egentlig Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Stridshanskene er ufattelig gode når man tar mange ladegrep, noe man gjør ofte i rekrutten. Hadde det ikke vært for stridshanskene, ville jeg nok ikke klart å gjennomføre rekrutten uten skader på hendene mine. Lenke til kommentar
illest Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Stridshansker funker bra så lenge de ikke er bløte(noe som de blir jævlig fort). ..og til deg som skal inn til førstegangstjenesten i Indre Troms nå i januar; gled deg! Haha. Det er faen så kaldt Det du faktisk KAN glede deg til er en fantastisk natur samt. fullmåne når du er ute på tilvenningsøvelse og berretløp/blånisseløp/blåkukløp eller hva faen du vil kalle det. Pent syn. Men det er fortsatt jææævlig kaldt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sambandsbataljonen har sluttet med "beretløp" visstnok. Og mestringsøvelser. De siste som hadde slike øvelser var min pulje. Men men, min mestringsøvelse vare 12 timer. Resten av bataljonen hadde 3 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå